• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افتتاح طرح آمایش 15 ویژه اتباع افغانستانی در ایران/ آغاز هم زمان صدور کارت های کار و ثبت نام دانش آموزان مهاجر

افتتاح طرح آمایش 15 ویژه اتباع افغانستانی در ایران/ آغاز هم زمان صدور کارت های کار و ثبت نام دانش آموزان مهاجر

طرح آمایش 15 ویژه اتباع افغانستانی و هویت 14 ویژه اتباع عراقی در حوزه اقامت و اشتغال پناهندگان با بهره‌گیری از سامانه یک‌پارچه اتباع خارجی در ایران "سیام"، با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران در ولایت البرز این کشور آغاز گردید.

دکتر مهدی محمودی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران در این مراسم گفت، طرح آمایش با هدف به‌روز رسانی آمار و اطلاعات پناهندگان هر ساله در ایران برگزار می‌شود و امسال نیز همزمان با تمدید و صدور کارت‌های آمایش و هویت، کارت‌های پروانه کار و همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی لازم التعلیم نیز از امروز آغاز گردید.
 
وی در ادامه افزود: در اجرای طرح آمایش 15 به دلیل شیوع بیماری کرونا نیازی به حضور کلیه اعضای خانواده نمی‌باشد و صرفا حضور سرپرست خانوار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یکی از دفاتر خدمات اتباع خارجی کفایت می‌کند.
 
دکتر محمودی در این دیدار دستورات لازم را جهت بهبود عملکرد و ارائه خدمات بهتر به پناهندگان به مسئولین و کارکنان اداره کل امور اتباع ولایت البرز ابلاغ نمود.
 
در حاشیه این سفر، مدیرکل اموراتباع وزارت داخله ایران ضمن حضور در منزل خانواده معظم 2 شهید مدافع حرم؛ روح‌الله  و نورالله امیری، با خانواده آنان دیدار و گفتگو نموده و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.
 
وی ضمن قدردانی  از صبر و مقاومت خانواده‌های محترم این عزیزان اظهار داشت: خانواده‌های شهدا مظهر ایثار و فداکاری هستند و تکریم و تجلیل از آن‌ها باید در برنامه تمامی مسئولین  قرار گیرد، چرا که آنان سرمایه‌های معنوی کشور می‌باشند و بر گردن تمامی ما حق دارند .

  پربازدید ترین