• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آل سعود خانه نبی اکرم (ص) را تخریب کرد و خانه جاسوس انگلیسی را بازسازی می کند!

 آل سعود خانه نبی اکرم (ص) را تخریب کرد و خانه جاسوس انگلیسی را بازسازی می کند!

 کلنگ تخریب رژیم وهابی سعودی بر بیش از 90 درصد میراث اسلامی در مکه مکرمه و مدینه منوره و نیز سرتاسر شبه‌‌جزیره عربستان زده می‌شود. آل‌سعود این اقدامات شنیعش را "مبارزه با شرک" توصیف می‌کند در حالی‌که هدف واقعی از بین بردن هویت اسلامی‌شان و پاک کردن تاریخ اسلامی از حافظه مسلمانان است تا بستر ترویج ایدئولوژی وهابیت فراهم شود.

هر چند رصد تمامی اماکن مقدس تاریخی در مکه و مدینه، که کلنگ آل‌سعود بر آنها زده شد، دشوار است ولی می‌توان به مهم‌ترین این اماکن به شرح زیر اشاره کرد:

    خانه‌ای در مکه، که نبی اکرم( ص) در آن دیده به جهان گشود.
    خانم حضرت خدیجه، همسر پیامبر اکرم.
    خانه‌ای، که حضرت فاطمه زهرا( ع) در آن متولد شد.
    خانه حمزه بن عبدالمطلب، عموی پیامبر اکرم.
    خانه "الارقم" که پیامبر گرامی اسلام قبل از فتح مکه به‌طور مخفیانه، در آن با اصحاب دیدار می‌کرد.
    قبور شهدای بدر و نیز مکان تاریخی "العریش" که برای پیامبر بنا نهاده شده بود.
    تخریب خانه‌ای، که امام حسن و امام حسین (ع) در آن متولد شدند.
    تخریب قبرستان "بقیع" (بقیع الغرق)، که در نزدیکی مسجد و منزل پیامبر (ص) واقع بود.
    سرقت قطعه طلایی، که در "القبه الخضراء" (گنبد آرامگاه پیامبر) قرار داده شده بود.
    آتش زدن کتابخانه مکه مکرمه، که جزو ارزشمندترین کتابخانه‌های جهان و حاوی 60 هزار کتاب کمیاب و حدود 4 هزار نسخه خطی بود که برخی از آنها توسط پیامبر دیکته شده و برخی را خلفاء و اصحاب نوشته بودند.

تاسف‌بار این است که آل‎‌‌سعود در اهانت به میراث و مقدسات اسلامی زیاده‌روی کرده، و خانه نبی اکرم را پس از تخریب، به بازار دام تبدیل کرد؛ ولی به دلیل فوران خشم مردم مکه از این اقدام موهن، این رژیم مجبور شد این مکان را به کتابخانه تبدیل کند. آل‌سعود همچنین خانه حضرت خدیجه (ع) را تخریب و به جای آن، توالت‌های عمومی ساخت!!!.

موضوع قابل توجه این است که کلنگ تخریب رژیم وهابی سعودی به قلعه خیبر در مدینه نزدیک نشده و هیچ‌یک از آثار یهودیان را تخریب نکرده است. این آثار، از جمله قلعه، خانه‌ها، گورها و چاه‌ها همچنان شکل اولیه خود را حفظ کرده‌اند، وضعیت آثار تاریخی مربوط به "محمد بن سعود" و "محمد بن عبدالوهاب" در "الدرعیه" تغییری نکرده و کلنگی بر آن زده نشده است، بلکه حتی آل سعود بودجه‌ای را برای بازسازی این مکان اختصاص داده است تا سندی بر "جهاد" بن‌سعود و بن عبدالوهاب در تاسیس حکومت وهابی سعودی باشد.

ایدئولوژی وهابی، که برای نابود کردن آثار و عقاید اسلامی تدوین شده، امروز به بدترین شکل نفاق ظاهر می‌شود؛ در خفا با رژیم صهیونیستی عادی‌سازی، و با آن علیه ملت فلسطین تبانی می‌کند، به هواپیماهای اسرائیلی اجازه می‌دهد در آسمان شبه‌جزیره عربستان آزادانه جولان دهند، و به بهانه تشویق به گردشگری، آثار جاسوسان و "کفار" را بازسازی می‌کند. طبق گزارش روزنامه بریتانیایی"تلگراف"، وزارت جهانگردی عربستان سعودی اعلام کرده است خانه‌ای که "توماس ادوارد لورنس"- افسر اطلاعاتی و مشاور نظامی بریتانیا و معروف به "لورنس عربستان"، هنگام رهبری کارزار نظامی علیه عثمانی‌ها، در آن زندگی می‌کرده است را بازسازی می‌کند تا به یک مقصد جذاب گردشگری تبدیل شود.

به نظر می‌رسد انتخاب این زمان برای بازسازی خانه این جاسوس انگلیسی اتفاقی نیست؛ زیرا عربستان سعودی از مدت‌ها پیش انعطاف‌پذیر شده و گذرنامه گردشگری صادر و به توسعه آثار محلی گردشگری پرداخته اما خانه لورنس، بر اساس اعلام منتقدین هیچ جاذبه‌ای ندارد زیرا لورنس مسئول قرارداد "سایس پیکو" بوده که کشورهای عربی بعدها پس از کشتار دولت عثمانی و شکست در جنگ جهانی اول بدان پیوستند.

در سایه چنین رفتارها و اقدامات رژیم سعودی، "ناصر السعید" معارض برجسته در کتاب معروفش "تاریخ آل سعود"، عربیت آل سعود و اسلام محمد بن عبدالوهاب را زیر سوال برده است. آیا یک عربِ مسلمان می‌تواند خانه یک جاسوس انگلیسی را ترمیم، و خانه نبی اکرم را تخریب کند و آن را به بازار دام تبدیل کند؟!!.

  پربازدید ترین