• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

در اولین جلسه مذاکرات صلح افغانستان «توافقاتی» درباره دستورالعمل ها صورت گرفت

در اولین جلسه مذاکرات صلح افغانستان «توافقاتی» درباره دستورالعمل ها صورت گرفت

در اولین دور مذاکرات صلح میان هیات‌های مذاکره‌کننده دولت و طالبان در دوحه "توافقاتی" درباره دستورالعمل‌های مذاکرات صورت گرفته است. روسای هر دو هیات در جریان مباحثات به "شکیبایی و بردباری" در بین طرفین تاکید کردند.

نمایندگان هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ دولت افغانستان و طالبان می‌گویند که نشست عمومی دو هیأت ساعت 4:30 بعد از ظهر روز گذشته سه‌شنبه (25 سنبله/شهریور) در هتل شرق در دوحه برگزار شده است.

 نادر نادری، سخنگوی هیات مذاکره کننده دولت و محمدنعیم، سخنگوی طالبان در توئیت‌های مشابه به طور همزمان خبر دادند که در اولین نشست مذاکرات صلح میان دو هیات که در دوحه برگزار شد، در اکثر موارد طرزالعمل‌های مذاکرات توافق صورت گرفته است.

احمدنادر نادری یکی از اعضای هیات مذاکره کننده دولت افغانستان در توییترش نوشته که در این نشست رییسان دو هیأت سخنرانی و در مورد نهایی‌سازی طرزالعمل و تقسیم اوقات گروه تماس سفارش کرده‌اند تا پس از آن روی آجندای نشست کار شود.
 
نادری نوشته که درباره‌ی اکثر موارد طرزالعمل نشست‌ها توافق شده است. به گفته‌ی آنان، در نشست امروز از هر دو هیأت، دو نفر برای ارتباط و تماس بین دو هیأت تعیین شده‌اند.
 
این دومین نشست عمومی هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان است. در نخستین نشست که روز شنبه برگزار شده بود، گروه‌های تماس از دو طرف تعیین شدند تا در مورد اصول رفتاری و تقسیم‌اوقات مذاکرات بحث کنند. این گروه‌های تماس تا کنون در دو نشست در مورد برخی از اصول رفتاری جریان مذاکرات توافق کرده‌اند.

  پربازدید ترین