• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

40 واقعۀ مثبت کرونا در 24 گذشته ثبت شده و 10 تن دیگر جان باخته اند

40 واقعۀ مثبت کرونا در 24 گذشته ثبت شده و 10 تن دیگر جان باخته اند

وزارت صحت عامه ازثبت 40 واقعۀ جدید بیماری کرونا در یک شبانه روز گذشته خبر داده می گوید که تعداد مجموعی مبتلایان به این ویروس تا کنون در افغانستان به 38855 تن افزایش یافته است.

براساس اعلام وزارت صحت عامه، در یک شبانه‌روز گذشته 10 بیمار کووید-19 در کشور جان باخته‌اند و 40 بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

هم‌زمان ثبت این رقم، مسوولان وزارت صحت عامه پوشیدن ماسک را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و پیش‌گیری از شیوع احتمالی موج دوم این ویروس موثر می‌خوانند.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت عامه روز چهارشنبه، بیست‌وششم سنبله، در یک نشست خبری تأکید کرد که پوشیدن ماسک می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند و حتا میزان ابتلا به این ویروس را به صفر کاهش دهد.

سمسور می‌گوید که موثریت پوشیدن ماسک به حدی است که از شیوع احتمالی ویروس کرونا در فصل زمستان نیز جلوگیری می‌کند.

او افزود که وزارت صحت عامه در تلاش مهار و مدیریت شیوع احتمالی موج دوم ویروس کرونا در زمستان پیش‌رو است.

به گفته او، برنامه‌ی جامعی در این راستا تهیه شده و تطبیق مراحل نخستین آن نیز آغاز شده است.

این در حالی است که وزارت صحت عامه در 24 ساعت گذشته 161 نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا را بررسی کرده است که نتیجه 40 نمونه آن مثبت بوده است.

با ثبت این رقم شمار بیماران کووید-19 براساس آمار رسمی به 38هزار و 855 تن رسیده است.

در یک شبانه‌روز گذشته 405 تن از بیماران کووید-19 نیز صحت‌یاب شده‌اند و به این ترتیب شمار بهبودیافته‌گان به 32 هزار و 503 تن افزایش یافته است.

با مرگ 10 تن از بیماران کووید-19 در یک‌شبانه روز گذشته، شمار مجموعی قربانیان این ویروس در کشور به یک هزار و 436 تن افزایش یافته است.

وزارت صحت عامه پیش‌تر یک سروی از وضعیت میزان ابتلا به ویروس کرونا در کشور را نشر کرده بود که نشان می‌داد حدود 10 میلیون نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

  پربازدید ترین