• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی ایران اعلام کرد: ثبت نام از افراد جدید غیرمجاز انجام نمی شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی ایران اعلام کرد: ثبت نام از افراد جدید غیرمجاز انجام نمی شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران با بیان این‌که امسال هیچ ثبت‌نامی از افراد جدید غیرمجاز در مدارس این کشور انجام نمی‌شود، اعلام کرد: ثبت‌نام از دانش‌آموزان مهاجر و اتباع خارجی دارای مدرک معتبر و دانش‌آموزان ثبت‌نام شده بر اساس فرمان رهبر انقلاب اسلامی انجام شده و این افراد در مدارس ثبت نام کرده‌اند.

دکتر مهدی محمودی با بیان این خبر ادامه داد: علاوه بر آن وزارت کشور تمامی تلاش خود را جهت ثبت نام از دانش آموزانی که در سنوات گذشته بر اساس دستور رهبر انقلاب اسلامی در مدارس ثبت نام شدند، معمول داشته و نسبت به تمدید برگ حمایت تحصیلی تمامی افرادی که دارای کارنامه تحصیلی بوده‌اند، اقدام کرده، همچنین درخصوص ثبت نام قطعی فرزندان کلاس اولی‌های خانواده‌های دانش آموزان مذکور نیز، هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
 
وی تصریح کرد: برای این‌که هیچ یک از این افراد از تحصیل محروم نگردند، تاکنون دو نوبت طرح دانش آموزی نیز تمدید شده است که همچنان مراجعه برخی از افراد باقی‌مانده ادامه دارد.
 
مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی وزارت داخله ایران در همین راستا خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند تا پایان وقت اداری روز پنج‌شنبه(27 سنبله/ شهریور) به دفاتر خدمات اتباع خارجی در استان‌های ایران مراجعه و ثبت نام نمایند.
 
محمودی خاطرنشان کرد: البته تا زمانی که آموزش و پرورش آمادگی داشته باشد و در صورت ضرورت، این فرآیند برای اتباع دارای مدارک معتبر ادامه خواهد یافت و جای هیچ‌گونه نگرانی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان وجود ندارد.
 
وی همچنین اشاره کرد: در سال جاری به جهت ضرورت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌هایی که در تردد خصوصا در رابطه با ترددهای بین کشوری به وجود آمده است، مقرر گردید تا از هرگونه ارائه خدمات به متردین مرزی و افراد غیرمجاز جلوگیری شود؛ به همین دلیل در راستای جلوگیری از جابجایی این افراد، هیچ ثبت نامی از افراد جدید غیرمجاز در کشور، انجام نمی‌شود.

  پربازدید ترین