• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کمیسیون سه جانبه همکاری های اقتصادی افغانستان، ایران و ترکمنستان ایجاد می شود

 کمیسیون سه جانبه همکاری های اقتصادی افغانستان، ایران و ترکمنستان ایجاد می شود

وزارت امور خارجه‌ی کشور می‌گوید که کمیسیون سه جانبه‌ی همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای افغانستان، ایران و ترکمنستان ایجاد می‌شود.

در خبرنامه‌ای که روز گذشته از سوی وزارت خارجه منشتر شده، آمده است که جلسه‌ی هماهنگی در مورد ایجاد این کمیسیون، به ریاست میرویس ناب، معین سیاسی این وزارت و اشتراک بهادر امینیان، سفیر ایران و آویزوف خواجه صفر کیدویچ، سفیر ترکمنستان در کابل، در این وزارت برگزار شده است.

در این خبرنامه آمده است که معین سیاسی وزارت خارجه در این جلسه، ایجاد کمیسیون سه جانبه همکاری‌های اقتصادی میان این سه کشور را در گسترش تقویت همکاری‌های اقتصادی، تجارتی و اتصال منطقه‌ای با اهمیت و ارزنده خوانده است.

او تأکید کرده است که افغانستان مصمم به تقویت و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با این کشورهای ایران، ترکمنستان و سایر همسایه‌هایش می‌باشد.

سفیران ایران و ترکمنستان نیز با مطرح‌کردن دیدگاه‌ها، راه‌کارها و پیشنهادات‌شان در مورد ایجاد کمیسیون همکاری‌های اقتصادی سه جانبه، خواهان آغاز به کار آن برای رشد و تقویت همکاری‌های اقتصادی میان سه کشور شده‌اند.

وزارت خارجه همچنان گفته است که در این نشست همچنان روی نحوه‌ی همکاری اقتصادی و تجارتی، اتصال منطقه‌ای، میکانیزم‌های همکاری‌های سه جانبه، مواصلات، تشکیل کمیته‌ی کاری و گسترش همکاری‌های فرهنگی نیز بحث و تبادل‌نظر صورت گرفته است.

  پربازدید ترین