• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تجاوز گروهی بر یک دختر در بلخ؛ رییس جمهور غنی دستور رسیدگی فوری را صادر کرد

 تجاوز گروهی بر یک دختر در بلخ؛ رییس جمهور غنی دستور رسیدگی فوری را صادر کرد

پس از آن که تجاوز گروهی بر یک دختر در ولایت بلخ رسانه ای شد ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که رییس جمهور «دستور فوری» برای رسیدگی به این قضیه‌ را صادر کرده است.

صدیق صدیقی سخنگوی رییس جمهور امروز پنج‌شنبه (27سنبله) در رشته توییت های نگاشته که رییس جمهور «دستور فوری» رسیدگی به قضیه‌ای تجاوز گروهی به دختر خانمی در بلخ را صادر کرده است.

صدیقی افزوده: «رییس جمهوری کشور، پس از نشر یک گزارش طلوع نیوز مبنی بر تجاوز گروهی به دختر نوجوانی در بلخ، دستور بررسی مجدد قضیه‌ای یاد شده را به اداره‌های لوی سارنوالی و امنیت ملی کشور سپرده است.»

او تاکید کرده که رییس جمهور دادستانی کل و امنیت ملی را موظف ساخته تا به گونه‌ی‌ فوری اقدامات شانرا انجام دهند.

سخنگوی رییس جمهور خاطرنشان کرده که حکومت به شمول رسیدگی به وضعیت صحی این دختر اقدامات عملی را نیز به هدف رسیدگی به این قضیه انجام داده و درحال حاضر، این دختر در شفاخانه‌ی امان الله خان زیر تداوی قرار دارد.

صدیقی همچنان تاکید کرده که دولت به تامین عدالت و حقوق بشری تمام شهروندان اش به شمول زنان و کودکان متعهد است و در برابر متخلفان قانون از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نخواهد کرد.

تجاوز هفت مرد بر یک دختر در بلخ
این در حالی است که به تاریخ 24 سنبله طلوع نیوز گزارش داده بود که دختر نوجوانی از سوی مردی با پنج پسر و دامادش که پس از ربوده شدن با چال و فریب ازکابل به ولایت بلخ مورد تجاوز قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است که این دختر اکنون در وضعیت بد روحی به سر می برد و فلج شده است.

براساس این گزارش دختری که مورد تجاوز گروهی قرار گرفته از حکومت خواهان عدالت شده و هشدار داده است که اگر حکومت مجرمان را به کیفر سخت نرساند، خودش را آتش خواهد زد.

  پربازدید ترین