• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طرح داعش برای حمله به زائران اربعین خنثی شد

 طرح داعش برای حمله به زائران اربعین خنثی شد

نیروهای امنیتی عراق موفق به دستگیری یکی از فرماندهان خطرناک داعش در شهر بغداد شدند که برای اجرای یک عملیات تروریستی در شهر کربلا، در حال برنامه‌ریزی بود.

نهاد اطلاع‌رسانی الاعلام الامنی، وابسته به وزارت دفاع عراق از دستگیری یکی از فرماندهان داعش در شهر بغداد خبر داد.

به نوشته شفق نیوز، در بیانیه صادره آمده است که است که سازمان امنیت ملی عراق روز شنبه (دیروز) عملیات منحصر بفردی را در یکی از محله‌های بغداد انجام داد. این عملیات پس از آن صورت گرفت که منابع اطلاعاتی از حضور یکی از فرماندهان داعش در یکی از محله‌های بغداد خبر دادند و نیروهای امنیتی عراقی نیز با کمین گرفتن در ساختمان‌های اطراف مخفیگاه وی، او را دستگیر کردند.

این عضو برجسته داعش که در میان تروریست‌ها، منصب «ولایت عراق-بخش جنوبی» را بر عهده داشت، در روزهای گذشته خود از استان‌های شمالی به بغداد رسانده بود تا آماده انجام عملیات تروریستی در خلال برگزاری زیارت اربعین امام حسین (ع) در شهر کربلا شود.

این فرمانده داعش که نامی از وی برده نشده، اعتراف کرده است که فرمانده تروریست‌ها علیه نیروهای عراقی در خلال عملیات آزادسازی کرکوک را بر عهده داشت.

همزمان سازمان اطلاعات عراق از دستگیری یکی از تک‌ تیراندازان برجسته داعش در استان کرکوک با همکاری سازمان امنیت کردستان عراق (آسایش) خبر داد.

با وجود اینکه دولت عراق به طور رسمی از عدم پذیرش زوار غیر عراقی در خلال زیارت اربعین امام حسین (ع) خبر داده است، اما پیش‌بینی می‌شود میلیون‌ها نفر از مردم عراق در این مراسم شرکت کنند.

  پربازدید ترین