• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سناتور ارشد روس: بگذارید آمریکایی ها تحریم کنند، همکاری های نظامی ما با ایران ادامه خواهد یافت

سناتور ارشد روس: بگذارید آمریکایی ها تحریم کنند، همکاری های نظامی ما با ایران ادامه خواهد یافت

معاون رئیس کمیته روابط خارجی فدراسیون روسیه تاکید کرد که علی‌رغم فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا، همکاری‌های نظامی تهران و مسکو ادامه خواهد یافت.

«ولادیمیر دژاباروف» رئیس کمیته شورای روابط خارجی فدراسیون روسیه تاکید کرد که علی‌رغم فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای تنبیه کشورهایی که با ایران همکاری تسلیحاتی می‌کنند، روسیه به همکاری‌های نظامی با ایران ادامه خواهد داد.

وی روز دوشنبه به خبرگزاری اینترفکس گفت: بگذارید آنها تحریم کنند، من معتقدم که همکاری‌های نظامی ما با ایران ادامه خواهد یافت و امیدواریم که این تحریم‌ها روی این همکاری تاثیر نگذارد.

وی تاکید کرد که تا حالا هم تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال شده است.

دژاباروف در ادامه اضافه کرد، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل است که اجباری است. الان فقط تحریم‌های یک کشور به نام آمریکاست که به دلایل نامشخص اعمال شده است.

ترامپ روز دوشنبه در یک بیانیه گفت: «اینجانب امروز اقدامات جدیدی برای محدود کردن تلاش ایران در جهت دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای، موشکی و متعارف به کار گرفته‌ام».

در ادامه این بیانیه آمده است: «اینجانب، فرمان اجرایی جدیدی برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران صادر کرده و تحریم‌های جدیدی علیه بیش از 24 موسسه و فرد دخیل در حمایت از فعالیت‌های ایران در زمینه سلاح‌های هسته‌ای، موشکی و متعارف وضع کرده‌ام.»

  پربازدید ترین