• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آغاز سخنرانی مجازی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل

آغاز سخنرانی مجازی ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل

♦ ترامپ سخنرانی خود را با حمله به پکن آغاز کرد و با نامیدن ویروس کرونا به «ویروس چین» گفت: ما در حال انجام نبرد طاقت‌فرسایی علیه دشمنی نامرئی -ویروس چین- هستیم که جان تعداد بی‌شماری را در 188 کشور جهان گرفته است. دنیا باید چین را بابت شیوع کرونا پاسخگو کند.

♦ ترامپ بار دیگر به اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی اشاره کرد و گفت: ما از توافق وحشتناک برجام خارج شدیم و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای علیه اصلی‌ترین دولت حامی تروریسم وضع کردیم.

♦ ترامپ درباره سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی: بعد از چندین دهه اختلاف و تفرقه، ما قدم به دروازه خاورمیانه‌ای جدید گذاشته‌ایم. امروز اینجائیم تا مسیر تاریخ را تغییر دهیم. پیشرفت بزرگی در روند صلح در خاورمیانه ایجاد شده است و به زودی کشورهای دیگری به روند صلح با اسرائیل خواهند پیوست.

♦ ترامپ: ما از توافق وحشتناک برجام خارج شدیم و تحریم‌های فلج‌کننده‌ای علیه اصلی‌ترین دولت حامی تروریسم وضع کردیم.

♦ ترامپ: ایالات متحده در تلاش است جنگ در افغانستان را پایان دهد. ما داریم نیروهایمان را به خانه برمی‌گردانیم. آمریکا به مأموریت خود به عنوان عامل ایجاد صلح عمل می‌کند، اما ما به دنبال دستیابی به صلح از طریق قدرت هستیم.

♦ ترامپ: ما امروز از هر زمان دیگری قوی‌تریم. سلاح‌های پیشرفته‌ای داریم که هرگز قبلاً در اختیار نداشتیم و حتی فکر داشتن آنها را هم نمی‌کردیم. فقط به درگاه خدا دعا می‌کنیم که مجبور به استفاده از آنها نباشیم.

  پربازدید ترین