• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عبدالله عبدالله هفته آینده به پاکستان می رود

عبدالله عبدالله هفته آینده به پاکستان می رود

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی برای گفت‌وگو با رهبران پاکستان در پیوند به مذاکرات صلح طی روزهای پیش‌رو به اسلام‌آباد می‌رود.

سفر رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی بنابر دعوت رسمی عمران‌خان، نخست‌وزیر پاکستان هفته آینده انجام خواهد شد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی سه‌شنبه‌شب گذشته در سخنانی در نشست آنلاین شورای روابط خارجی امریکا گفته است که او در روزهای پیش‌رو به پاکستان می‌رود و با سران این کشور در پیوند به مذاکرات صلح و آشتی در افغانستان گفت‌وگو خواهد کرد.

از جانب دیگر، عبدالله عبدالله در این نشست ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه به پایان چهار دهه جنگ و خون‌ریزی در کشور منتج شود.

عبدالله عبدالله می‌گوید که هم‌زمان با مذاکرات صلح، سطح خشونت در کشور بلند است و افزایش خشونت‌ها برای مردم پذیرفتنی نیست.

به گفته‌ی رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، مردم انتظار دارند که خشونت‌ها به طور قابل توجهی کاهش یابد و آتش‌بس بشردوستانه در کشور بر قرار شود.

عبدالله عبدالله تأکید کرده است که تأمین صلح و ثبات در افغانستان به نفع همه‌ کشورهای منطقه است؛ زیرا همه کشورهای منطقه در معرض تهدید گروه‌های تروریستی قرار دارند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی افزوده است که برای هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان صیانت از ارزش‌های جدید به‌ویژه حقوق زنان، انتخابات، آزادی رسانه‌ها و فعالیت جامعه مدنی مهم است.

مذاکرات بین‌الافغانی وارد دوازدهمین روز خود شده است. این مذاکرات در بیست‌ودوم سنبله در دوحه، پایتخت قطر شروع شد. تا کنون چند دور نشست‌های فرعی این مذاکرات برگزار شده است، اما نشست اصلی بین دو هیأت تاکنون آغاز نشده است. در حال حاضر دو طرف روی کارشیوه پیش‌برد مذاکرات کار می‌کنند.

  پربازدید ترین