• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ادعای اختطاف یک دختر جوان توسط نیروهای خیزش مردمی در جاغوری غزنی

مسؤولان محلی در ولایت غزنی، می‌گویند که دختر 18 ساله‌ای در مربوطات ولسوالی جاغوری این ولایت، از سوی چند نفر به‌شمول اعضای نیروهای خیزش مردمی، ربوده شده بود.

عارف باهنر، سرپرست ولسوالی جاغوری می‌گوید که این موضوع، چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته، در روستای غوغه‌هیچه‌ی ولسوالی جاغوری، رخ داده است.

به گفته‌ی او، در حال حاضر، این دختر از نزد آدم‌ربایان، آزاد شده است.

با این حال، حسین ستیز، برادر این دختر، می‌گوید که خواهرش، از سوی شماری از افراد وابسته به عصمت مرادی، از فرماندهان نیروهای خیزش مردمی، ربوده شده بود.

او می‌افزاید: «یک دختر خانم، خواهرم را به بهانه‌ی خرید لباس، به بازار برده و سپس با همکاری افراد عصمت مرادی و چند مرد همسایه، او را اختطاف کرد. خواهرم را به خانه‌ی اسماعیل رضایی، یکی از پولیس‌های جنایی ولسوالی ناهور، به سنگماشه انتقال دادند. بعدن با کمک عصمت مرادی و نیروهای خیزش مردمی، او را به ولسوالی مالستان بردند. بعدن او را به قریه‌ی غوغه‌ی هیچه در جاغوری انتقال دادند که پولیس دخالت کرد و او آزاد شد.»

به گفته‌ی حسین، خواهرش در جریان این مدت، مورد لت و کوب قرار گرفته و تهدید به نکاح اجباری با یک پسر 22 ساله شده است. او افزود که به همین دلیل، خواهرش اقدام به خودکشی کرده و دستش را با تیغ بریده است.

با این حال، سرپرست ولسوالی جاغوری، می‌گوید که نیروهای پولیس، در این موضوع دست نداشته اند؛ اما چند نفر به اتهام دست‌داشتن در این موضوع، بازداشت شده اند. به گفته‌ی او، پرونده‌ی افراد بازداشت‌شده، به دادستانی سپرده شده است.

  پربازدید ترین