• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

غنی خطاب به طالبان: مردم به شعارها فریب نمی خورند و کار عملی می خواهند

غنی خطاب به طالبان: مردم به شعارها فریب نمی خورند و کار عملی می خواهند

رئیس جمهور اشرف غنی در سفر به ولایت پکتیکا خطاب به طالبان گفت که در خانه بیگانه ها اسیر هستنید، بیایید درباره آینده کشور صحبت کنیم، مردم به شعارها فریب نمی خورند و کار عملی می خواهند.
 
رئیس جمهور اشرف غنی روز گذشته در سفر به ولایت پکتیکا و در جمعی از مردم این ولایت گفت که پیام واضح من به طالبان این است که با خشونت به هدف نمی رسند و اگر آن را ادامه دهند، فردا در این خاک چگونه زندگی می کنند.
 
غنی بیان کرد که فراهم نمودن زمینه تعلیم به اولادهای طالبان و زندگی با عزت به بزرگان و نیروهای آنان، وظیفه دولت است. ما شما را به قدرت منفی قبول کرده ایم، اما شما بیایید خود را به قدرت مثبت مبدل کنید، تا در مورد آینده صحبت نماییم و صلح و پیشرفت را بیاوریم.
 
رئیس جمهور با اشاره به مذاکرات جاری صلح با گروه طالبان، گفت که بخاطر رسیدن مذاکرات به موفقیت، به حوصله نیاز است.
 
وی خطاب به طالبان گفت که "در خانۀ بیگانه ها اسیر هستید، بیایید که در بارۀ آینده کشور صحبت کنیم. مردم به شعارها فریب نمی خورند، طرح ها و کار عملی می خواهد و اسلام در خون ماست."
 
رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد که صلح خواست مردم است و بدون آن پیشرفت ناممکن می باشد. وی افزود: ما حاضر هستیم که بحران و بدبختی 40 ساله را به گونه اساسی پایان بخشیم، برای صلح طرح، اراده و نیت داریم و با قاطعیت می خواهیم که سلسلۀ خونریزی ها را متوقف سازیم.
 
قابل ذکر است که رئیس جمهور اشرف غنی روز گذشته در راس یک هیات دولتی به ولایت پکیتکا سفر کرد و با مردم و مقامات این ولایت نیز دیدار داشت.

  پربازدید ترین