• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مشاور امنیت ملی: در صورت شکست مذاکرات صلح ما آمادگی نظامی داریم

مشاور امنیت ملی: در صورت شکست مذاکرات صلح ما آمادگی نظامی داریم

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور شامگاه شنبه 3 اکتبر در برنامه «مناظره کابل» که توسط تلویزیون یک این کشور پخش شد اعلام کرد، در صورت شکست مذاکرات صلح با طالبان، حکومت کابل آمادگی نظامی دارد و برای هر سناریویی برنامه‌ریزی کرده است.

محب اضافه کرد، صلح از راه گفت‌وگوها در اولویت حکومت افغانستان است و تمام تلاش‌ها برای موفقیت گفت‌وگوهای صلح متمرکز شده است، اما نباید مبنای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی توافق‌نامه دوحه باشد.

او علاوه کرد: «اختلاف‌ها در پیش‌برد گفت‌وگوها بر اساس فقه و مذهب حل شده است، اما در مورد طرزالعمل گفت‌وگوها که طالبان اصرار دارند مبنای آن توافق دوحه باشد، اختلاف باقی‌مانده است.»

مشاور امنیت ملی ادامه داد: «ما دوام این نظام را می‌خواهیم و مسوولیت ما این‌ است که افغانستان نباید دوباره به سوی جنگ‌های داخلی برود.»

حمدالله محب به رهایی زندانیان طالبان از زندان‌های دولت افغانستان اشاره کرده گفت، 580 زندانی رها شده طالبان دوباره به میدان‌های جنگ بازگشته اند.

شایان ذکر است که این گفته‌های مشاور امنیت ملی کشور در شرایطی اعلام شده که در این روزها مذاکرات صلح میان دولت کابل و طالبان در دوحه قطر ادامه دارد و سطح خشونت‌ها در کشور نیز افزایش یافته است.

  پربازدید ترین