• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

منابع رسمی در قطر: روی کارشیوه مذاکرات به توافق نرسیده ایم

منابع رسمی در قطر: روی کارشیوه مذاکرات به توافق نرسیده ایم

چهار منبع رسمی در قطر می‌گویند که کارشیوه مذاکرات بین‌الافغانی میان هیأت مذاکره‌کننده دولت و طالبان هنوز نهایی نشده است.

یک منبع معتبر در هیأت مذاکره‌کننده دولت روز سه‌شنبه، پانزدهم میزان گفت که اعضای هیأت دولت و طالبان نشست‌های غیررسمی داشته‌اند، اما هیچ گونه نشست رسمی میان دو طرف در جریان روزهای اخیر برای بحث روی کارشیوه مذاکرات برگزار نشده است.

یک عضو ارشد طالبان نیز گفته است که خبر توافق روی کارشیوه مذاکرات حقیقت ندارد و تاکنون دو طرف به توافقی در این مورد دست نیافته‌اند.

افزون بر این، یک منبع آگاه در وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که خبرهای توافق درباره کارشیوه مذاکرات حقیقت ندارد و هنوز دو طرف به توافق نهایی در این مورد دست نیافته‌اند.

منابع در شورای عالی مصالحه ملی نیز تأکید دارند که در جریان شش روز گذشته نشست رسمی میان دو طرف برگزار نشده است و بدین ترتیب، خبرهای توافق روی کارشیوه مذاکرات صحت ندارد.

پیش‌تر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده است که دو طرف روی کارشیوه پیش‌برد مذاکرات توافق کرده‌اند.

به نقل از رویترز، هیأت دو طرف با میانجی‌گری مقامات امریکایی، روز دوشنبه، چهاردهم میزان در مورد 19 ماده که یک کارشیوه را تشکیل می‌دهد، توافق کرده‌اند تا از شکست مذاکرات جلوگیری کنند.

منابع رسمی در قطر در پنجم میزان به روزنامه 8صبح گفته بودند که هیأت دو طرف روی «حل اختلافات بر‌اساس فقه حنفی با حفظ حقوق، احوال شخصیه و اصول مذهب تشیع» به گونه شفاهی توافق کرده‌اند و در حال حاضر بحث‌ها تنها روی تعیین مبنای پیش‌برد مذاکرات، متمرکز است.

  پربازدید ترین