• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هیچ شهریه ای از دانش آموزان افغانستانی برای تحصیل در مدارس دولتی ایران دریافت نمی شود

هیچ شهریه ای از دانش آموزان افغانستانی برای تحصیل در مدارس دولتی ایران دریافت نمی شود

میترا تیموری معاون امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ایران طی سفر به کابل با سرپرست وزارت معارف افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

میترا تیموری در برنامه زنده تلویزیونی شبکه های تلویزیونی میترا و آریانا در افغانستان وضعیت ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان اتباع افغانستانی را تشریح کرد.

میترا تیموری با حضور در دفتر تلویزیون میترا به تفصیل وضعیت دانش آموزان افغانستانی در ایران، سیاست های دولت در قبال این دانش آموزان و همچنین چالش های مبتلابه را تبیین کرد.

همچنین در بعد از ظهر روز دوشنبه در مصاحبه با تلویزیون آریانا به سوالات مجری این شبکه در خصوص وضعیت اتباع افغانستانی پاسخ داد.

وی در جریان این مصاحبه های تلویزیونی از کمک های بسیار اندک سازمان های بین المللی در برابر هزینه های بسیار زیاد ارائه خدمات آموزشی به این دانش آموزان گفت و اظهار کرد: جا دارد این سازمان ها در جهت ارتقای وضعیت آموزشی این دانش آموزان آموزش و پرورش ایران را بیش از پیش یاری کنند.

همچنین تیموری با تاکید بر این که هیچ شهریه ای از دانش آموزان افغانستانی برای تحصیل در مدارس دولتی ایران دریافت نمی شود گفت: گرچه سیاست اصلی کشور ما هموار ساختن زمینه بازگشت اتباع افغانستانی به موطن خود است و آرزو می کنیم دانش آموزانی که در ایران تحصیل کرده اند به عنوان افرادی مولد در کشور خود زندگی کنند.

میترا تیموری معاون امور بین الملل مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور ایران طی سفر به کابل با سرپرست وزارت معارف کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

  پربازدید ترین