• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

چشمان یک پولیس زن در غزنی توسط پدرش که عضو طالبان است، کشیده شد

چشمان یک پولیس زن در غزنی توسط پدرش که عضو طالبان است، کشیده شد

یک پولیس زن در غزنی که پدرش عضو طالبان است و خودش در صفوف نیروهای امنیتی ایفای وظیفه می کرد، توسط پدرش مورد شکنجه قرار گرفت و سپس چشمانش کور شد.
 
یک پولیس زن در غزنی به نام خاطره، که پدرش عضو طالبان و خودش در صفوف پولیس در ولایت غزنی وظیفه اجرا می‌کرد، چندی پیش توسط چهار فرد مسلح به رهبری پدرش اول مورد اصابت چند مرمی و بعداً توسط چاقو کور شد.
 
روز گذشته (سه شنبه) مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امور داخله در دیدار با این پولیس زن دیدار کرد و به وی وعده یک باب آپارتمان، تمام مصارف تداوی و کمک نقدی به او داد.
 
سرپرست وزارت داخلۀ کشور این پولیس زن را که خاطره نام دارد "شجاع" خواند و تاکید کرد که طالبان نمی‌توانند با جبر مردم افغانستان را شکست دهند.
 
مروه امینی، سرپرست ریاست حقوق بشری کودکان و زنان وزارت داخله گفته است که خاطره به اتهام همکاری با دولت با ده گلوله زخمی نیز شده است.
 
او گفته است: "تنها به این جرم که چرا در حکومت کار می‌کند و پولیس است. ده گلوله زده، (بدنش) قطعه قطعه است. نه درست راه رفته می‌تواند، نه کسی را دیده می‌تواند. هردو چشمش با چاقو کشیده و سخن دردناک اینکه می‌گوید فرزندانش را نمی‌تواند ببیند".
 
بر اساس آمار رسمی حکومت، در حال حاضربیش از 2700 زن در بخش‌های مختلف نظامی وزارت دفاع و بیش از 3500 زن نیز در بخش‌های مختلف پولیس وظیفه اجرا می‌کنند.

  پربازدید ترین