• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش وزارت دفاع به خروج کامل نظامیان آمریکایی

 واکنش وزارت دفاع به خروج کامل نظامیان آمریکایی

 وزارت دفاع کشور در واکنش به اظهارات ترامپ برای خروج کامل نظامیان آمریکایی گفت که نیروهای امنیتی افغانستان بطور مستقل قادر به دفاع از خاک کشور هستند.

«فواد امان» سخنگوی وزارت دفاع در واکنش به اظهارات ترامپ مبنی به خروج همه نظامیان آمریکایی از افغانستان تا کریسمس تصریح کرد که نیروهای امنیتی کشور بطور مستقل و بدون کمک نیروهای خارجی قادر به دفاع از افغانستان هستند.

سخنگوی وزارت دفاع در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در 6 ماه اخیر تمام عملیات نظامی را بطور مستقل انجام داده‌اند.

وی افزود: نیروها از نظر ظرفیت، تجهیزات و تسلیحات در وضعیت خوبی هستند و می‌توانند بطور مستقل از کشور دفاع کنند.

جنرال «یاسین ضیا» رئیس ستاد ارتش نیز در بیانیه‌ای تصریح کرد که نیروهای امنیتی توان دفع حملات در سراسر کشور را دارند و افغانستان هیچ مشکلی را درباره تجهیزات و تسلیحات نظامی ندارد.

ضیا پیش از این نیز درباره کاهش سطح نظامیان آمریکایی در افغانستان گفته بود: ما امروز با پای خود ایستاده‌ایم و از این سرزمین دفاع می‌کنیم و به هر میزان هم که سطح نیروهای بین‌المللی کاهش یابد باعث نگرانی نیست و تغییری در میدان جنگ ایجاد نمی‌کند.

با این حال، کارشناسان معتقدند که اظهارات ترامپ و اعلام خروج نیروها بدون در نظر گرفتن شرایط موجود در افغانستان موضع کابل در مذاکره با طالبان را بیش از پیش تضعیف می‌کند.

ماه گذشته «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و نیز معمار توافقنامه قطر گفته بود که پس از کاهش سطح نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان به 4500 نفر، آمریکا بار دیگر شرایط را مورد ارزیابی قرار داده و سپس درباره اقدامات بعدی تصمیم خواهد گرفت.

  پربازدید ترین