• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رییس جمهور غنی: طالبان جنگ را به روستاها برده اند

رییس جمهور غنی: طالبان جنگ را به روستاها برده اند

رییس جمهور غنی می‌گوید که طالبان جنگ را به روستاها برده‌اند که در اثر آن مردم زیان می‌بینند.

محمداشرف غنی، رییس جمهور این مطلب را روز پنج‌شنبه، هفدهم میزان در نشست سرقوماندانی اعلی قوای مسلح مطرح کرده است.

طبق اعلام ارگ ریاست جمهوری، غنی در این نشست با اشاره به افزایش خشونت‌ها در چند ماه اخیر، گفته است که با «تاسف فراوان» طالبان جنگ را به روستاها برده‌اند و از اثر آن مردم زیان می‌بینند.

او به نیروهای امنیتی دستور داده است که به خاطر تأمین امنیت روستاها توجه جدی کنند.

رییس جمهور غنی در نشست سرقوماندانی اعلی قوای مسلح به سرپرست وزارت امور داخله دستور داده است که ترفیع فوق‌العاده محمدورا اندرابی، آمر مقتول امنیت پولیس بغلان را آماده کند. او روز گذشته در اثر جراحات عمیقی که در نبرد با طالبان برداشته بود، در شفاخانه جان باخت.

آقای غنی هم‌چنان به نیروهای امنیتی دستور داده است که شاهراه‌ها را تأمین امنیت کنند تا مردم بتوانند به آسانی سفر کنند و با اطمینان اموال‌شان را انتقال دهند.

غنی هم‌چنان دستور برخورد قاطع با افراد مسلح غیرمسوول، غاصبان زمین و زورمندان را به نیروهای امنیتی داده و گفته است که نرمش با این افراد معنا ندارد.

محمدیاسین ضیا، رییس ستاد ارتش و عبدالصبور قانع، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله گزارش سفرشان را به ولایات شمال‌شرق ارائه کرده‌اند.

این دو مقام ارشد امنیتی که در تخار به سر می‌برند، گفته‌اند که تهدیدات امنیتی متوجه ولایت‌های کندز، بغلان و تخار بودند، رفع شده است و عملیات برای رفع تهدیدات باقی‌مانده جریان دارد.

رییس ستاد ارتش و معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله به نشست سرقوماندانی اعلی قوای مسلح گزارش داده‌اند که با مردم از نزدیک کار می‌کنند تا جلو تبلیغات و اخاذی طالبان را در شاهراه‌ها بگیرند.

  پربازدید ترین