• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

551 بیمار کرونایی از اتباع افغانستانی در مشهد مقدس ثبت شده است

551 بیمار کرونایی از اتباع افغانستانی در مشهد مقدس ثبت شده است

دکتر محمدجعفر صادقی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تاکنون سه مرحله غربالگری از اتباع افغانستانی در مشهد انجام و 551 بیمار کرونایی از مهاجران افغانستانی در خراسان رضوی ثبت شده است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: پیشگیری و درمان برای حفظ سلامتی کل یک جامعه، ایرانی و غیرایرانی نمی‌شناسد و و در بحران کرونا بخش بهداشت و درمان با همین اصل به خدمت‌رسانی پرداخته است.

وی ادامه داد: در این مدت، سه مرحله غربالگری از اتباع افغانستانی در مشهد انجام شد که در مرحله اول 271 هزار و 719 نفر و در مرحله دوم که بیشتر جامعه هدف با بیماری‌های زمینه‌ای نظیر دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی مدنظر بود، 24 هزار و 671 تبعه افغانستانی غربالگری شدند و در سومین مرحله غربالگری که هنوز به اتمام نرسیده است، تاکنون 23 هزار و 911 تبعه افغانستانی غربالگری ویژه کرونا شده‌اند.

صادقی گفت: در نتیجه این غربالگری‌ها از 2 هزار نفر که مشکوک به کرونا بودند و علائم داشتند، نمونه آزمایشگاهی گرفته‌ شد. در مجموع در این سه مرحله، تعداد بیماران کرونایی ثبت‌ شده اتباع افغانستانی به 551 نفر رسید.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه شناسایی نشدن تمام بیماران کرونایی در یک جامعه، به معنی تبعیض نیست، بیان کرد: تعداد زیادی از افراد مبتلا به ویروس کرونا به‌دلیل شرایط این بیماری، ناشناخته هستند که این مورد در تمام دنیا هم به همین شکل است و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که تمام بیماران کرونایی خود را شناسایی کرده، حال اینکه هویت و ملیت افراد چه باشد، ملاک علمی نیست و قطعا سلامت جامعه و کمک به جلوگیری از وضعیت تشدید بیماری است که برای بخش بهداشت و درمان اهمیت دارد.

  پربازدید ترین