• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

استاد جعفری: وزیران پیشنهادی دولت هرچه زودتر به پارلمان کشور معرفی شوند

استاد جعفری: وزیران پیشنهادی دولت هرچه زودتر به پارلمان کشور معرفی شوند

دبیر کل حزب رفاه ملی افغانستان تاکید کرد: دولت برای نشان دادن قانون پذیری خود هرچه زودتر وزیران پیشنهادی خود را برای اخذ رای اعتماد به پارلمان کشور معرفی کند.

محمد حسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری بااشاره به اینکه مسئله مذاکرات صلح و اهمیت آن که دولت هم تلاش کرده انرژی خود را روی روند صلح بگذارد، تعطیلات تابستانی پارلمان و درگیری های بین دولت و پارلمان در مورد اجرای طرح دسترخوان ملی، از دلایل تاخیر در معرفی وزیران جدید از سوی دولت به پارلمان بوده اظهار داشت: معرفی این وزیران باید هرچه زودتر انجام و به روند سرپرستی در وزارتخانه ها پایان داده شود.

وی افزود: دیدگاه پارلمان در مورد ضرورت معرفی وزیران پیشنهادی به مجلس و پایان دادن به بحث سرپرستی در وزارتخانه ها، دیدگاه درست و قانونمداری است، دولت هم در این زمینه کاستی هایی دارد که امید می رود به وظایف خود عمل کند و هرچه زودتر وزیران پیشنهادی خود را به پارلمان معرفی کند. شرایط افغانستان به گونه ای است که هرچه بین قوه مجریه، مقننه و قضائیه بیشتر باشد به نفع امنیت و ثبات کشور خواهد بود.

به گفته این فعال سیاسی کشور معرفی نشدن به موقع وزیران پیشنهادی دولت به پارلمان به مسئله صلح و مذاکرات صلح ارتباط دارد؛ در صورتی که دولت به مذاکرات قطر توجه دقیق نمی داشت مشکلاتی ایجاد می شد.

استاد جعفری اظهار کرد: طالبان به دنبال احیاء امارت اسلامی خودخوانده این گروه هستند اما دولت، احزاب و گروه های سیاسی و مردم افغانستان به دنبال تثبیت جمهوریت و اسلامیت نظام و حفظ قانون اساسی و دستاوردهای حدود دو دهه گذشته می باشند.

وی اضافه کرد: به هر صورت تعلل در معرفی وزیران پیشنهادی به پارلمان از سوی دولت کوتاهی است و قابل پذیرش نیست، دولت موظف است که وزیران پیشنهادی را برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان معرفی کند تا به موضوع سرپرستی پایان داده شود. دولت باید خود اولین مجری قانون و الگوی قانون پذیری برای مردم باشد.

  پربازدید ترین