• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان خود مجرم و تروریست هستند و نمی توانند ادعای مبارزه با مجرمان را کنند

طالبان خود مجرم و تروریست هستند و نمی توانند ادعای مبارزه با مجرمان را کنند

پس از اعلام طالبان مبنی بر افزایش گشت و گذار نیروهای این گروه برای مقابله با دزدی ها در کابل، وزارت داخله‌ آن را مسخره خوانده و می‌گوید که طالبان خود مجرم و تروریست هستند و نمی‌توانند ادعای مبارزه با مجرمان را کنند.

طارق آرین؛ سخنگوی وزارت داخله گفته است که این موضع گیری طالبان یک بحث تبلیغاتی این گروه است و می‌خواهند که روان مردم را به نفع خودشان تغییر بدهند. او با تأکید گفت که مردم افغانستان دشمنان خود را می‌شناسند.

آقای آرین در عین حال گفت که مردم افغانستان در سروی‌های مختلف گفته‌اند که طالبان به جز کشتار مردم و این که به‌عنوان نوکران خاص یک کشور منطقه به نفع آن کشور کار کنند، دیگر هیچ کاری از دست‌شان ساخته نیست.

آرین تصریح کرد که طالبان در هزاران جرم مختلف از جمله قتل مردم بی‌گناه، اخاذی در شاه‌راه‌ها، قاچاق، سرقت جنایات جنگی و تخریب تأسیسات عام‌المنفعه دست دارند و «چطور می‌توانند ادعا کنند که در قسمت امنیت کمک می‌کنند؟»

سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که بارها در نشست‌های خبری واضح کرده است که شماری از مجرمان به مناطق تحت کنترل گروه طالبان فرار کرده و حتا صفوف جنگ این گروه را تقویت کرده‌اند.

همچنین شاه حسین مرتضوی؛ مشاور رئیس جمهور غنی در توییتر با عنوان طنز روز نوشته است، مسوول تمام نا امنی ها طالبان اند. گروهی که در تمام ولایت ها نا امنی خلق کرده اند، به رسانه‌ها از تامین امنیت کابل سخن می گوید. این طنز طالبان را جدی نگیرید!!

گروه طالبان پیشتر در ابلاغیه‌ای گفته بود که پس از این با اعزام افرادش به شهر کابل، برای مقابله با دزدی در این شهر اقدام می‌کند.

  پربازدید ترین