• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت امور داخله: ده ها طالب در درگیری های هلمند کشته شدند

 وزارت امور داخله: ده ها طالب در درگیری های هلمند کشته شدند

طارق آرین سخن‌گوی وزارت امور داخله در صفحۀ تویترش نگاشته‌‎است که درپاسخ به حمله‌های طالبان در ولسوالی‌های ناوه و نهرسراج ولایت هلمند، عملیات ضد از سوی نیروهای امنیتی اجرا شدند که در نتیجۀ آن 71 تن طالب کشته شده‌اند.

طارق آرین دربارۀ تلفات احتمالی نیروهای امنیتی در جریان این درگیری‌ها، چیزی نگفته‌اند.

از سه روز به اینسو، بخش‌هایی از هلمند به‌شمول حوزۀ چهارم امنیتی لشکرگاه، منطقۀ چاه انجیر، ولسوالی نادعلی و جادۀ عمومی 601 لشکرگاه، گواۀ نبردها میان نیروهای امنیتی و طالبان بوده‌اند.

این درحالی‌است که یک عضو شورای ولایتی هلمند از سقوط چندین پاسگاۀ نیروهای امنیتی دراطراف شهرلشکرگاه، مرکز این ولایت به دست طالبان، خبرداده‌است.

ازسویی هم، مقام‌های محلی در هلمند با نشر تصویری که امنیت ملی آن را سال گذشته ولسوال موسی قلعه معرفی کرده و پخش کرد، می‌گوید این شخص مولوی غفور معاون والی نام نهاد طالبان برای هلمند است و دیشب بازداشت شده‌است.

برخی ازگزارش‌ها می‌رسانند که درنتیجۀ جنگ‌های تازه در این ولایت، خانواده‌ها نیز از خانه‌های شان بی‌جاه شده‌اند.

پیش از این، شورای ولایتی هلمند از سقوط حوزۀ چهارم امنیتی شهر لشکرگاه به دست طالبان خبر داده بود.

عطاالله افغان، رییس شورای ولایتی هلمند روز یک‌شبه گفت که پس از نبردهای سنگین، حوزۀ چهارم لشکرگاه به دست طالبان سقوط کرد و نبردها تاکنون هم ادامه دارند.

باشنده‌گان هلمند با ابراز نگرانی از رسیدن جنگ به دروازه‌های لشکرگاه، می‌گویند که تمامی راه‌ها و جاده‌های عمومی پیرامون این شهر بسته شده‌اند.

این همه در حالی است که هیئت‌های جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه سرگرم رأی‌زنی‌های صلح استند.

  پربازدید ترین