• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایجاد طرح حکومت موقت آمریکایی بدون حضور اشرف غنی

ایجاد طرح حکومت موقت آمریکایی بدون حضور اشرف غنی

عبدالله در حکومت آینده به نمایندگی از حکومت فعلی و طالبان در طرف دیگر قضیه با حضور حامد کرزی، مجریان تشکیل حکومت موقت آمریکایی بدون حضور اشرف غنی، در افغانستان هستند.

طرح آمریکا برای یکسان سازی قومی در افغانستان از مدت ها است که روی دست گرفته شده و هر روز که می گذرد زمینه ادغام یک گروه دیگر از فاشیست های قبیله به حکومت مرکزی فراهم می آید.

این سیاست در راستای اعتمادسازی بیشتر جهت جایگزینی نیروهای اجیر و وابسته به آمریکا بجای نظامیان آمریکایی در افغانستان است که بتوانند همانگونه که حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان در تداوم اشغالگری و غارتگری برای آمریکا موثر و مفید بوده، این نیروهای جایگزین قبیلوی نیز به همان پیمانه یا حتی بیشتر مفید و موثر باشند.

یک منبع از سفارت آمریکا گزارش می دهد که در تداوم این سیاست، چند کارشناس زبده روی طرح ایجاد حکومت موقت در افغانستان کار می کنند و احتمال دارد مذاکرات دوحه قطر به ایجاد حکومت موقت در افغانستان بینجامد.

از آنجا که گفتگوهای صلح در دوحه قطر در حال تعطیلی است و بدون نتیجه در گذر است، امکان دارد بخاطر فرصت سوزی برای دیگر اقوام باشد تا فاشیست های قبیله با خاطری آسوده یکایک سران دیگر اقوام را از میدان بدر کرده آنان را دلزده از سیاست روزمرگی در گذشت زمان به انزوا بکشانند. چنانچه ظواهر امور اینگونه حکایت می کند.

زلمی خلیلزاد در ماه دلو سال گذشته پیرامون ایجاد حکومت موقت در افغانستان ابراز نظر نمود اما این طرح را زودهنگام توصیف کرده و از اجرای آن در دوسال بعد خبر داد. اینک همان طرح با کش و قوس هایی که میان هیات حکومت و هیات طالبان خودنمایی می کند، نشان دهنده به درازا کشانیدن این گفتگوها تا زمان فراهم آمدن زمینه حکومت موقت در افغانستان می باشد.

گفتگوهای صلح در قطر با سازماندهی و ساماندهی خلیلزاد تا آنجا به پیش می رود که دیگر اقوام کاملا خسته و درمانده شده و از همه امتیازها و خواسته های شان بگذرند و میدان را به فاشیست های قبیله واگذار نمایند. همانگونه در طول اجرای سیاست های آمریکایی در دیگر زمینه ها چنین شده است.

با این وضعیت باید منتظر انحلال حکومت و کابینه فعلی باشید و انتظار بکشید تا با هماهنگی طالبان اجیر و وابسته به استخبارات آمریکا و نیروهای سرسپرده آمریکایی از غرب آمده و مزدوران داخلی بجا مانده تا اکنون، یک حکومت جدید بنام اداره موقت دوساله سرکار آید.

سرسختی و پافشاری بیشتر دیگر اقوام و تعدادی از نماینده مجلس و یا سران برخی از احزاب و تشکل ها، در برابر این طرح آمریکایی، زمان به نتیجه رسیدن گفتگوهای صلح و ایجاد اداره موقت را به تاخیر می اندازد و نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت. زیرا تصمیم آمریکایی ها بر این است که همه اقوام و سران بجز افراد فاشیست قبیله وابسته به آمریکا در افغانستان، آنقدر ضعیف شوند که توانایی دفاع از خود و آرمان های خود را نداشته باشند.

هرچند کشورهای روسیه، ایران، چین، هند و چند کشور اروپایی تا کنون در برابر طرح های آمریکایی از خود واکنش نشان داده اند اما در آینده این واکنش ها تا سرحد صفر سقوط خواهد کرد و نشانه اولیه آن از سفر عبدالله به هند و استقبال هند از مشارکت فعال عبدالله در حکومت موقت آینده بدون حضور اشرف غنی به مشاهده می رسد.

شنیده می شود که عبدالله در حکومت آینده به نمایندگی از حکومت فعلی و طالبان در طرف دیگر قضیه با حضور حامد کرزی، مجریان تشکیل حکومت موقت آمریکایی بدون حضور اشرف غنی، در افغانستان هستند.

  پربازدید ترین