• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

قتل های زنجیره ای در غرب کابل؛ چرا نمایندگان ما خوابند؟

ناامنی در غرب کابل به اوج خود رسیده است، کار از دزدی و خسکری گذشته، در هفته‌های اخیر هر شام دو سه جوان در غرب کابل سلاخی می‌شوند، اما هیچ مقام امنیتی از سوی پارلمان مورد پرسش قرار نمی‌گیرد.

اینکه به تأمین امنیت غرب کابل توجه نمی‌شود، دلیل آن فقدان هزاره‌ها در نهادهای امنیتی از جمله در وزارت داخله و قوماندانی امنیه کابل است، هزاره‌ها اصلا در تصمیم‌گیری شریک نیستند.

در ده‌ها بست جنرالی؛ چندین معاونت، ده‌ها ریاست و آمریت وزارت داخله هیچ هزاره‌ای (به‌جز بسم‌الله تابان) حضور ندارد، در بست‌های جنرالی و تصمیم‌گیری قوماندانی امنیه کابل نیز حتی یک هزاره حضور ندارد.

نهادهای امنیتی، به‌ویژه وزارت داخله و قوماندانی امنیه کابل، نه تنها امنیت غرب کابل برای شان اولویت ندارد، بلکه اصلا کوچکترین توجهی به تأمین امنیت این بخشی از پایتخت ندارند و قتل روزانه‌ی چندین جوان ما، آن‌ها را اصلا به فکر هم فرو نمی‌برد تا برای مهار این قتل‌ها اقدامی انجام دهند.

نمایندگان ما باید به‌صورت یکپارچه و متحدانه در این زمینه اقداماتی روی دست گیرند و رأی اعتماد شان را به نامزد وزرای داخله، دفاع و ریاست امنیت ملی، مشروط به اصلاحات و وارد کردن هزاره‌ها در سطح رهبری و تصمیم‌گیری این نهادها نمایند.

نوت: انتظار داریم که نمایندگان ما به جای دریافت پول از نامزد وزار در برابر رأی اعتماد، اصلاحات و شریک‌نمودن هزاره‌ها در رهبری و مراکز تصمیم‌گیری نهادها و وزارت‌خانه‌ها به وزرا رأی اعتماد بدهند و حداقل یکبار وظیفه خود را درست انجام دهند.

  پربازدید ترین