• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حمله طالبان بر ساختمان ولسوالی کرُخ هرات دفع شد

حمله طالبان بر ساختمان ولسوالی کرُخ هرات دفع شد

مقام‌های محلی هرات می‌پذیرند که جنگ‌جویان طالبان بر ساختمان ولسوالی کرُخ این ولایت حمله کرده‌اند. جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات، روز دوشنبه، بیست‌ویکم میزان، در صحبت با رسانه‌ها تأیید کرد که طالبان دو شب پیش بر این ولسوالی حمله کرده‌اند.

برخی منابع مردمی از تصرف ساختمان ولسوالی به دست طالبان و بازپس‌گیری آن از سوی نیروهای امنیتی خبر می‌دهند، اما مقام‌های محلی با رد این ادعا تأکید دارند که حمله طالبان بر ساختمان ولسوالی با مقاومت نیروهای امنیتی عقب زده شد و طالبان از محل فرار کرده‌اند.

سخنگوی والی هرات می‌افزاید، نبرد میان نیروهای امنیتی و طالبان در حدود 30 کیلومتری ساختمان ولسوالی جریان دارد و سیدوحید قتالی، والی هرات، با حضور در خط نخست جنگ، نبرد با طالبان را رهبری می‌کند.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات، می‌گوید طالبان در کنار حمله بر ساختمان ولسوالی کرُخ، در منطقه «قلعه شربت» در نزدیکی مرکز آن، ایست بازرسی ایجاد کرده بودند.

ولسوالی کرُخ در حدود 35 کیلومتری شهر هرات موقعیت دارد و به دلیل آب‌وهوای خوب، یکی از مناطق اصلی تفریحی هراتیان به شمار می‌رود و افراد زیادی برای گذراندن اوقات فراغت‌شان به این ولسوالی سفر می‌کنند.

  پربازدید ترین