• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«منافع مشترک» حکمیتار با پاکستان بررسی شد

«منافع مشترک» حکمیتار با پاکستان بررسی شد

سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد که سفیر این کشور و رهبر حزب اسلامی افغانستان در دیدار با یکدیگر درباره «منافع مشترک» گفتگو کردند.

«منصور احمدخان» سفیر پاکستان در کابل با انتشار توییتی اعلام کرد که با «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان درباره «صلح پایدار و روابط برادرانه» بین دو کشور گفتگو کرده است.

سفارت پاکستان در افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار درباره مسایل مربوط به «منافع مشترک» گفتگو کردند. ⁦

حکمتیار در حالی با سفیر پاکستان دیدار کرده است که در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان راه به جایی نبرد، جایگاه تاثیرگذاری در روند مذاکرات صلح ندارد و هیچ چهره قابل اعتماد به این حزب در فهرست اعضای مذاکره کننده حکومت دیده نمی‌شود.

وی اخیراً نیز به طالبان پیشنهاد ایجاد ائتلاف داده بود که پاسخی از طرف این گروه دریافت نکرد.

رهبر حزب اسلامی تاکید کرده بود که طالبان و این حزب منافع و ارزش‌های مشترک دارند بنابراین با ائتلاف برای پایه‌گذاری یک نظام اسلامی بطور مشترک فعالیت‌های سیاسی خودشان را آغاز کنند.

رهبر حزب اسلامی ماه ثور/اردیبهشت سال 1396 پس از حدود 20 سال حضور در پاکستان در توافق صلح با دولت افغانستان به کابل آمد اما بارها مواضع شدیدی علیه حکومت مرکزی گرفته و دولت را نیز به حمایت از مخالفان دولت پاکستان متهم کرده؛ اتهامی که همواره توسط کابل رد شده است.

  پربازدید ترین