• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محب: 96 درصد فعالیت های نیروهای دفاعی و امنیتی بدون حمایت خارجی ها انجام می شود

 محب: 96 درصد فعالیت های نیروهای دفاعی و امنیتی بدون حمایت خارجی ها انجام می شود

حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی، گفته است که در حال حاضر، 96 درصد فعالیت‌های نظامی نیروهای دفاعی و امنیتی، بدون حمایت خارجی‌ها انجام می‌شود.

آقای محب که روز سه‌شنبه (22 میزان)، در نشست «اصلاحات و تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی» سخن می‌زد، گفت که ظرفیت نیروهای افغان در دفع به موقع حملات تروریستان، بسیار بالا است.

او افزود: «در حال حاضر، نیروهای دفاعی و امنیتی، بدون حمایت خارجی‌ها، 96 درصد فعالیت‌های نظامی را انجام می‌دهند و در سال آینده این درصدی به صد خواهد رسید.»

آقای محب، با اشاره به افزایش هماهنگی میان مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی، گفت که دولت افغانستان، مشکلات را ارزیابی کرده و روی آن کار می‌کند تا به خاطر حفاظت از مردم، گام‌های مفیدی را بردارد.

از سویی هم، رییس‌جمهور غنی در این نشست، با بیان این که اصلاحات در تشکیلات، یک نیاز جدی است، گفت: «منابع باید روی خط اول جنگ متمرکز شود و از مصارف بی جا جلوگیری صورت گیرد.»

این در حالی است که به تازگی، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، گفته است که سربازان امریکایی، باید تا کریسمس به کشورشان برگردند.

از سویی هم، صدیق صدیقی، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری، گفته است که حتا در صورت خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، ایالات متحده، در راستای حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغان، متعهد است.

  پربازدید ترین