• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

والی بامیان: عبدالرحمن شهیدانی، نماینده پیشین پارلمان کشور به گروه طالبان پوسته است

والی بامیان: عبدالرحمن شهیدانی، نماینده پیشین پارلمان کشور به گروه طالبان پوسته است

 مقامات محلی در کشور می‌گویند که نماینده سابق پارلمان به گروه طالبان پیوسته اما او به تازگی این ادعا را رد کرده است.

«انور اعلا رحمتی» والی بامیان با ارسال یک حکمی به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، از پیوستن «عبدالرحمان شهیدانی» نماینده سابق بامیان در پارلمان به گروه طالبان خبرداد.

در این حکم آمده است: براساس اطلاعات اولیه عبدالرحمان شهیدانی نماینده سابق پارلمان به گروه طالبان پیوسته و به قطر سفر کرده است.

اما عبدالرحمان شهیدانی با رد این خبر به «هشت صبح» گفته که به دلیل مسایل پزشکی در امارات حضور دارد و تاکید کرد که والی بامیان برای این ادعا باید مدرک ارائه کند.
گفتنی است که شهیدانی نماینده دوره قبلی پارلمان کشور بود و پیش از آن نیز معاونت فرماندهی پلیس ولایت بامیان و غور و نیز مدیریت اداری و تحقیقات جنایی فرماندهی پلیس ولایت بلخ را برعهده داشت.

شهیدانی چهره پر حاشیه‌ای بود و ماه جوزا سال 1396 نزدیکانش به دلیل اینکه او پرواز را از دست داده بود، مانع ورود هواپیما به بامیان شدند و خلبان را مجبور کرد که به مبدا بازگشته و او را به بامیان بیاورد.

نماینده سابق بامیان همچنین به دلیل مسلح‌سازی افراد غیرمسئول مورد انتقاد مقامات محلی بود و ماه ثور سال 1397 نیز به همراه افرادش اعضای  شورای ولایتی بامیان را مورد ضرب و شتم  قرار داده بود.

ماه ثور نیز جنرال «عبدالجلیل بختور» فرمانده سابق پلیس ولایت فراه با شماری از افرادش و جنگ‌افزارهایی که داشتند در ولسوالی «بالابلوک» ولایت فراه به طالبان پیوسته بود.

  پربازدید ترین