• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

استاد دانش: تأمین امنیت حق اولیه مردم است و نهادهای امنیتی مکلف به تامین امنیت مردم هستند

استاد دانش: تأمین امنیت حق اولیه مردم است و نهادهای امنیتی مکلف به تامین امنیت مردم هستند

در دیدار شماری از چهره‌های سیاسی و نظامی، بزرگان، علما، مسئولین دفاتر مراجع و نمایندگان مردمی غرب کابل با استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور، راجع به تأمین امینت و برخورد جدی با پدیده های جرمی و جنایی، موضوع صلح و مسایل کلان ملی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

جنرال مرادعلی مراد، اسدالله یوسفی عضو کمیسیون حقوق بشر، شجاع حسین محسنی عضو کمیسیون امنیتی مساجد و برخی دیگر از اعضای اشتراک کننده در این دیدار  نخست در خصوص افزایش گراف‌های جرمی و ناامنی در شهر کابل مخصوصا در نواحی غرب کابل دیدگاه های خود را  به طور مفصل با معاون رئیس جمهور  شریک ساختند و پیشنهادات شان را در راستای مبارزه با رفتارهای جرمی و تأمین امنیت روزمره و محیط کسب و کار شهروندان، با وی در میان گذاشتند.

به گفته آنان به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص غرب کابل و نیز به دلیل تهدیدات جدی این منطقه از سوی گروه های تروریستی و اخلال گران نظم عامه، این منطقه مورد توجه خاص قرار گیرد و نهادهای امنیتی مستقر در این منطقه باید تقویت شوند.

استاد سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور نیز در این دیدار از تلاش‌های دلسوزانه آنان برای پیگیری مشکلات و مطالبات مردم شهرکابل، ابراز قدردانی کرد و گفت که موضوع ناامنی و افزایش سطح فعالیت های مجرمانه را در مناطق یاد شده از طریق ادارات ذی ربط مورد پیگیری قرار داده است و وعده سپرد که به صورت جدی آن را همچنین تعقیب خواهد کرد.

استاد دانش بیان داشت که تأمین امنیت شهروندان از اساسی ترین حقوق مردم است و نهادهای امنیتی مکلف اند که امنیت مردم را تأمین کنند و با پدیده های مجرمانه و متخلفان به صورت جدی برخورد کنند.

معاون رئیس جمهور وعده سپرد که نهادهای امنیتی در راستای تأمین امنیت نواحی غرب کابل از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و با تقویت حوزه های پولیس در این نواحی، امنیت غرب کابل بهتر خواهد شد.

وی همچنین همکاری مردم و نیروهای امنیتی را یک ضرورت اساسی خواند و از نقش مردمی در تأمین امنیت مساجد و مراکز دینی بعنوان یک الگو و تجربه موفق یاد کرد.

در این دیدار همچنین، در خصوص حمایت از پیشرفت پروسه صلح و حفظ نظام و ارزش های جمهوریت صحبت شد و دیدارکنندگان بر صلح عادلانه و دست آوردهای دو دهه اخیر تأکید کردند.

معاون رئیس جمهور در این خصوص تأکید کرد که تأمین حقوق اساسی مردم و حفظ ارزش های مدنی و حقوق بشری دو دهه اخیر، تنها دست آورد و نتیجه قربانی های بی شماری اند که مردم آن را پرداخته اند. وی گفت که بحث "صلح عادلانه" اکنون  تبدیل به یک مطالبه جمعی شده است و مردم در عین حالیکه از گفتگوهای صلح  و استقرار صلح دایمی حمایت می کنند، برعادلانه بودن آن و حفظ ارزش های مندرج قانون اساسی و دستاوردهای دو دهه اخیر نیز موقف جدی دارند.

استاد دانش، نظام جمهوریت، قانون اساسی و ارزش های موجود را  تنها ظرفیت ممکن خواند که  می توانند خواست اساسی و مطالبات شهروندی اقشار مختلف جامعه را تأمین کنند و هیچ بدیلی برای این ارزش ها و نظام سیاسی موجود نه پذیرفتنی است و نه وجود دارد.

وی از حمایت همه جانبه مردم، علما و نهادهای مدنی کشور از موقف دولت جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص پاسداری و صیانت از ارزش ها و دست آوردهای مشترک مردم و دولت افغانستان، ابراز قدردانی کرد و بر وحدت و هم نظری مردم در شرایط موجود تاکید ورزید.

معاون رییس جمهور گفت که اتحاد همه نیروهای سیاسی و اجتماعی و ایجاد تحرک در راستای حفاظت از منافع کلان ملی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی افغانستان اکنون بیش از هر زمان دیگر ضرور است و همه اقشار مختلف مردم باید در این زمینه نقش بگیرند و صدای خود را بر حمایت از صلح و نیز حفاظت از ارزش ها بلند کنند.

معاون رئیس جمهور از توجه خاص رهبری حکومت به مشکلات امنیتی مردم اطمینان داد و بر مبارزه با تروریستان و اخلال گران نظم عمومی تاکید کرد.

  پربازدید ترین