• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمد اسحاق رهگذر از کرسی مقام ولایت بلخ خداحافظی کرد

محمد اسحاق رهگذر از کرسی مقام ولایت بلخ خداحافظی کرد

محمد اسحاق رهگذر والی ولایت بلخ در آخرین روز کاری‌ اش در جلسه اداری این ولایت می‌گوید که کرسی دولت برای کسی ماندگار نیست و عطش خدمت‌گزاری به مردم در دل تمامی وطن دوستان باقی می‌ماند اما راه خدمت‌گزاری برای مردم تمامی ندارد.

رهگذر می‌گوید "من می‌پذیرم که گاهی در طول انجام وظیفه‌ام اشتباهاتی داشتم اما این اشتباهات هرگز عمدی نبوده است، از شما روئسای ادارات حکومتی می‌خواهم همیشه پشتیبان والی جدید باشید و به مردم خدمت کنید."

به گفته او هیچ عملی از دید مردم پنهان نمی‌ماند اگر امروز آشکار نشود، قطعا بزودی مردم و تاریخ آگاه می‌شوند، پس همیشه بکوشید در راستای خدمت‌گزاری به مردم صادق و متعهد باشید.

وی افزود؛ شاید مسئولیت مدیریت ولایت بلخ از دوش من برداشته شده باشد اما هرگز راه خدمت‌گزاری به مردم را رها نخواهم کرد.

او می‌گوید: "در طول مدتی که والی بودم، نمی‌توانید یک مورد را پیدا کنید که برای نزدیکانم واسطه شده و یا فرمانی غیرقانونی صادر کرده باشم، به همین لحاظ افتخار می‌کنم."

رهگذر گفت؛ قدرت هیچ وقت در انحصار من نبوده و همیشه تلاش کرده‌ام که فعالیت‌های حکومتی را تیمی پیش ببرم و هیچگاه بدون مشورت اقدامی نکرده‌ام. توصیه من برای شما روئسای ادارات و والی جدید هم همین است که با اتحاد و همکاری یکدیگر کار کنید.

در همین حال شجاع الدین شجاع معاون مالی و اداری مقام ولایت بلخ که از سمتش برکنار شده است در این جلسه گفت: خوشحالم از اینکه حکومت مرکزی و بزرگان کشور به من اعتماد کردند و مدتی معاونیت مقام ولایت بلخ را به من سپردند.

شجاع، مسئولین حکومت محلی بلخ را به همدلی و اتحاد سفارش کرده و گفت: همیشه تلاش شود فعالیت‌ها در قالب مشورت با همکاری همه جانبه مسئولین صورت بگیرد و با چنین روندی قطعا بهتر می‌شود خدمت کرد.

شایان ذکر است که محمد اسحاق رهگذر دو سال و هفت ماه والی ولایت بلخ بود که در این مدت، شمال با مرکزیت ولایت بلخ همیشه مورد تهاجم مجرمین سازمان یافته و گروه طالبان قرار داشته است. حتی گفته می‌شود که جنگ و ناامنی‌ها در شمال افغانستان سازمان یافته شده و طرح سیستماتیک دشمنان کشور می‌باشد.

  پربازدید ترین