• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ترامپ: ماموریت نظامیان امریکایی در افغانستان رو به پایان است

ترامپ: ماموریت نظامیان امریکایی در افغانستان رو به پایان است

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفته که ماموریت نظامیان امریکایی در افغانستان به پایان نزدیک شده است و به زودی شمار زیادی از این نظامیان، افغانستان را ترک خواهند کرد.
 
رویترز نوشته که دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا روز گذشته (چهارشنبه) در یک نشست انتخاباتی در ایالت اوهایوی این کشور گفته که به زودی تعداد زیادی از  نظامیان امریکایی افغانستان را ترک می کنند.
 
بر اساس گزارش رویترز، ترامپ که تلاش دارد به جنگ طولانی امریکا در افغانستان پایان دهد. ابراز امیدواری کرده که شمار باقی‌مانده نیروهای امریکایی در افغانستان تا پایان سال جاری میلادی یا اوایل سال آینده دوباره به کشورشان برگردند.
 
این در حالیست که جنرال مارک میلی رئیس ستاد ارتش امریکا در مصاحبه با NPR گفته که تلاش می‌شود تا جنگ در افغانستان مسوولانه و با سنجش پایان داده شود.
 
این مقام ارشد نظامی امریکا گفته‌ که شمار نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان تا ماه آینده‌ی میلادی به 4500 نفر کاهش خواهد یافت، اما اضافه کرده که رییس جمهور ترامپ در مورد کاهش بیشتر نظامیان امریکا در افغانستان تا کنون تصمیم نهایی نگرفته‌است.
 
رییس جمهور ایالات متحده‌ یک هفته قبل در توییترش نوشته بود که باقی‌مانده‌ی نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان باید تا جشن کریسمس به امریکا برگردانده شوند.
 
این پیام رئیس جمهور امریکا از سوی طالبان به عنوان گام مثبت در راستای تطبیق توافق‌نامه‌ی دوحه خوانده و استقبال شد.
 
بر اساس توافق‌نامه صلح میان واشنگتن و طالبان که در 29 فبروری امسال، همۀ نیروهای امریکایی 14 ماه پس از امضای این توافق باید افغانستان را ترک کنند.

  پربازدید ترین