• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گفت وگوهای عبدالله عبدالله با ظریف در تهران آغاز شد

گفت وگوهای عبدالله عبدالله با ظریف در تهران آغاز شد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توییتی از آغاز گفت وگوهای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور با عبدالله عبدالله رییس شورایعالی صلح کشور خبر داد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران روز یکشنبه در توییتی از آغاز گفت وگوهای محمدجواد ظریف با عبدالله عبدالله رییس شورایعالی صلح کشورمان خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه افغانستان آباد، مستقل، توسعه‌یافته و با صلح و ثبات خواست همیشگی ایران بوده است، خاطرنشان کرد: تمامی مساعی خود را برای کمک به گفت وگوهای اصیل بین‌الافغانی به‌کار خواهیم گرفت.

«عبدالله عبدالله» رییس شورای عالی مصالحه ملی کشورمان پیش از ظهر یکشنبه برای یک سفر سه روزه و دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران درباره راه‌های گسترش روابط دو جانبه و صلح و ثبات افغانستان وارد تهران شد.

«مجیب الرحمن رحیمی» مشاور ارشد شورای عالی مصالحه ملی پیش از سفر عبدالله عبدالله به تهران گفت: وی در این سفر، مقام‌های ایرانی را در جریان آخرین تحولات و پیشرفت‌های گفت‌ وگوی صلح کشور قرار خواهد داد.

وی افزود : رییس شورای عالی مصالحه ملی همچنین در این سفر از مقام‌های ایرانی خواهد خواست که با دولت و مردم افغانستان همکاری و از روند صلح حمایت کنند تا صلح و ثبات پایدار در افغانستان و منطقه مستقر شود.

رییس شورای‌عالی مصالحه ملی کشورمان پیش از سفر به تهران به پاکستان و دهلی نو سفر کرده و در تلاش بوجود آوردن اجماع منطقه برای حمایت از روند صلح کشور است تا گفت‌ وگو با طالبان در دوحه به پایان دائمی جنگ در کشور منجر شود.

عبدالله عبدالله را در این سفر شماری از مقام‌های دولتی، وزارت امور خارجه و شماری از اعضای مجلس نمایندگان همراهی می‌کنند.

  پربازدید ترین