• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صلح در افغانستان زمینه ی گسترش فعالیت های بیشتر اقتصادی و سرمایه گذاری را در منطقه فراهم می سازد

صلح در افغانستان زمینه ی گسترش فعالیت های بیشتر اقتصادی و سرمایه گذاری را در منطقه فراهم می سازد

دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی صبح روز (دوشنبه 28 میزان 1399) با آقای دکتور رضا اردکانیان وزیر نیرو و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی افغانستان-ایران در محل اقامت خود در تهران ملاقات کرد.

در این دیدار آقای اردکانیان تشریف‌آوری دکتور عبدالله عبدالله و هیأت همراه ایشان را به جمهوری اسلامی ایران خوش‌آمدید گفت و برای رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در امر دست‌یافتن به صلح در افغانستان آرزوی موفقیت کرد.

آقای اردکانیان بعد از آن به قضایای اقتصادی روابط دو جانبه میان دو کشور و موضوعات مورد بحث در کمیته‌ی مشترک ایران-افغانستان پرداخت و گزارش مفصلی از برنامه‌های انتقال برق، گاز و نفت به افغانستان، سرمایه‌گذاری روی انرژی تجدید پذیر، احداث بازارچه‌های مشترک مرزی، تبادل اطلاعا گمرگی و آمادگی‌های جمهوری اسلامی ایران برای افزایش تجارت و سرمایه‌گذاری در افغانستان ارایه کرد. وزیر نیروی جمهوری اسلامی در ادامه‌ی صحبت‌های خود علاوه کرد که در این بخش‌ها با حکومت افغانستان از نزدیک در تماس است و تصمیم دارد برای نهایی سازی این طرح‌ها به زودی به کابل سفر نماید.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات آقای اردکانیان و همکاران ایشان در امر توجه و سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و انرژی تجدید پذیر به عنوان یکی از نیازهای اصلی کشور و منطقه و قدردانی از نقش مثبت ایشان به عنوان رییس کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور وعده سپرد که قضایای مطرح شده را با مسوولین حکومت در افغانستان از نزدیک پیگیری نماید.

دکتور عبدالله عبدالله در ادامه صحبت‌های خود علاوه کرد که میزان مبادلات تجارتی میان دو کشور رضایت بخش است اما با تأمین صلح و ثبات دایمی زمینه‌ی افزایش مبادلات تجارتی و سرمایه‌گذاری در افغانستان و منطقه به مراتب افزایش میابد.

  پربازدید ترین