• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

گروه های تماس دولت و طالبان دربارۀ موضوعات اختلافی بحث کرده اند؛ از حل اختلافها خبری نیست

گروه های تماس دولت و طالبان دربارۀ موضوعات اختلافی بحث کرده اند؛ از حل اختلافها خبری نیست

گروه های تماس دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان در دوحه، بار دیگر گردهم آمدند تا در رابطه به موضوعات اختلافی گفتگو کنند.

هیئت‌های تماس دولت افغانستان و گروه طالبان، شام دیروز دوشنبه (28 میزان) باز هم در قطر دیدار کردند، اما از حل اختلاف‌ها خبری نیست.

هر دو جانب تأیید می‌کنند که توافق تنها به این شده که گفت‌وگوها برای حل موارد اختلافی ادامه یابد.

اما با وجود تلاش‌ها، تا هنوز خبری از آغاز مذاکرات رسمی نیست.

ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح که در حال حاضر در دوحه پایتخت قطر است، در پیامی تأیید کرد که در دیدار دیروز باز هم موارد اختلافی به بحث گرفته شد.

بانو انوری می‌گوید: "چند تن از اعضای گروه‌های تماس هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان و جانب مقابل شام دوشنبه جلسه داشتند و روی مسایل اختلافی، بحث و تبادل نظر کردند. قرار است این بحث‌ها همچنان ادامه یابد."

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان هم در پیامی در تویتر نوشته که سه سه تن از اعضای دو جانب شام دوشنبه با هم دیدند و توافق کردند تا موارد اختلافی به زودی حل و فصل شود.

دیدار هیئت‌های دولت و طالبان همزمان شده با شدت جنگ‌ها در افغانستان.

هیئت دولت که از دوازدهم سپتمبر در دوحه پایتخت قطر بسر برده، خواهان اعلام آتش‌بس از جانب طالبان است.

تا هنوز گفت‌وگوها از موارد اختلافی بیرون نشده‌است. طالبان می‌گویند، باید روی عوامل جنگ افغانستان بحث‌های گسترده صورت گیرد. با این همه هیچ یک از جوانب درباره موارد اختلافی با جزئیات صحبت نمی‌کنند و در مورد آن وضاحت نمی‌دهند.

  پربازدید ترین