• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان: تشدید جنگ پیامد ادامه تخلف آمریکا از پیمان قطر است

 طالبان: تشدید جنگ پیامد ادامه تخلف آمریکا از پیمان قطر است

طالبان ضمن متهم کردن آمریکا به نقض توافقنامه قطر گفت که تشدید جنگ پیامد ادامه این تخلفات است و مسئولیت آن نیز با آمریکا خواهد بود.

طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت که پس از امضای توافقنامه قطر، آمریکا در موارد مختلف از این توافق سرپیچی کرده است.

طالبان افزود که آمریکا در مغایرت با توافقنامه قطر علاوه بر مناطق جنگی و زمان درگیری، در دیگر مناطق نیز حملات هوایی انجام داده که سبب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان شده است.

این گروه تاکید کرد: حملات نیروهای آمریکایی در مناطق غیر جنگی، نقض آشکار توافق قطر است؛ آمریکا باید هرچه زودتر حملاتش را متوقف ساخته و از توافق سرپیچی نکند.

طالبان همچنین هشدار داد: اگر امریکایی‌ها به تخلفات خود از توافقنامه قطر ادامه دهند مسئولیت و عواقب شدت جنگ متوجه آن‌ها می‌گردد.

نوشتار می‌افزاید: موثر‌ترین راه‌حل برای پایان جنگ و برقراری صلح اجرای کامل توافقنامه قطر است؛ آمریکا باید مسئولیت خود را درک کرده و مفاد آن را بطور کامل عملی کند.

طالبان 27 میزان/مهرماه نیز در بیانیه‌ای گفته بود که نیروهای آمریکایی پس از درگیری‌ها در ولایت هلمند با «بمباران بی‌مورد» بارها از توافقنامه قطر سرپیچی کردند.

«سانی لگت» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان اما با رد این اظهارات گفت که حملات مطابق با توافقنامه آمریکا و طالبان و نیز اعلامیه مشترک دولت افغانستان و آمریکا صورت گرفت و خواستار کاهش خشونت‌ها توسط طالبان شد.

  پربازدید ترین