• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سربازان محاصره شده در ولسوالی راغستان بدخشان خواستار کمک شدند

سربازان محاصره شده در ولسوالی راغستان بدخشان خواستار کمک شدند

 شماری از نیروهای امنیتی که در ولسوالی راغستان بدخشان از سوی طالبان محاصره شده‌اند، از نهادهای امنیتی می‌خواهند که هرچه زودتر به کمک آن‌ها بشتابند.

پولیس بدخشان محاصره نیروهای امنیتی را رد می‌کند، اما می‌گوید که درگیری در ولسوالی راغستان بین نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان جریان دارد.

ذکریا سودا، والی بدخشان در فیس‌بوکش نوشته است که نیروهای امنیتی چندین سنگر طالبان را تصرف کرده و در حال پیش‌روی هستند.

نیروهای امنیتی در نبرد با طالبان در ولسوالی راغستان می‌گویند که در روستای احمد این ولسوالی از سوی طالبان محاصره شده‌اند.

یک تن از این نیروها روز پنج‌شنبه، یکم عقرب در تماس با روزنامه 8صبح می‌گوید که حدود 70 سرباز ارتش، پولیس و امنیت ملی در این روستا در محاصره شدید جنگ‌جویان گروه طالبان قرار دارند.

این سربازان می‌گویند که جنگ‌جویان گروه طالبان از چند جناح حلقه محاصره را بر آن‌ها تنگ کرده‌اند و در صورتی که نیروهای کمک اعزام نشوند، احتمال وقوع فاجعه دور از تصور نیست.

سربازان محاصره شده در ولسوالی راغستان بدخشان هم‌چنان می‌گویند که با کمبود مهمات و غذا روبه‌رو است، با آن‌هم تاکنون در برابر حملات گروه طالبان مقاومت کرده‌اند.

در پی حمله طالبان یک سرباز در روستای احمد ولسوالی راغستان زخمی شده‌ است.

نیروهای امنیتی محاصره شده در بدخشان از نهادهای امنیتی می‌خواهند که هرچه زودتر به آن‌ها مهمات برسانند و از محاصره نجات دهند.

ثناءالله روحانی، سخنگوی پولیس بدخشان درگیری بین نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در روستای احمد ولسوالی راغستان بدخشان را تأیید می‌کند. او اما می‌گوید که نیروهای امنیتی محاصره نشده است.

قول‌ اردوی 217 پامیر در این باره معلومات نمی‌دهد.

پیش‌تر شماری از نیروهای ارتش در کمپ کوته عشرو در میدان‌وردک نیز از سوی گروه طالبان محاصره شده بودند. سربازان این کمپ با نشر ویدیویی خواستار کمک شده بودند که در پی آن نیروهای کماندو با اجرای عملیاتی آن‌ها را نجات دادند.

حملات طالبان در روزهای اخیر در برخی از ولسوالی‌های بدخشان به شدت افزایش یافته است و حتا دامنه درگیری‌ها به مرکز بدخشان نیز کشیده شده است.

ولایت‌ تخار در همسایه‌گی بدخشان نیز در چند روز گذشته شاهد حملات گسترده گروه طالبان بوده است. در حمله سه‌شنبه‌شب طالبان در ولسوالی بهارک تخار ده‌ها نیروی امنیتی کشته شدند.

  پربازدید ترین