• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

صالح: چهره های «مشهور سیاسی» به دنبال بازپس گیری اموال قاچاقی هستند

 صالح: چهره های «مشهور سیاسی» به دنبال بازپس گیری اموال قاچاقی هستند

امرالله صالح، معاون نخست رییس جمهور می‌گوید که برخی از چهره‌های مشهور سیاسی به حمایت از قاچاقبران، آمر حوزه اول امنیتی شهر کابل را زیر فشار گرفته‌اند.

اقای صالح در یک پُست فیس‌بوکی خود روز (جمعه، دوم عقرب) گفته است که این چهره‌های مشهور سیاسی از آمر حوزه اول امنیتی پولیس خواسته تا طلاها و اسعار قاچاقی که از سوی نیروهای امنیتی مصادره شده است را برگرداند.

به گفته معاون نخست رییس جمهور، تنها در یک سال گذشته نزدیک به 800 میلیون دالر توسط قاچاقبران از شمال کشور خارج شده است.

وی ادعا کرده که فهرست تمام قاچاقبران اسعار را در اختیار دارد، اما اولویت او جلوگیری از ادامه قاچاق طلا و اسعار به بیرون از کشور است.  

آقای صالح می‌گوید که از روز شنبه فهرست ساختمان‌های غیرقانونی را با تعلقات سیاسی آن به نشر می‌رساند و نیز کار پاک‌سازی ساحات سبز و پیاده‌روها از غاصبان کوچک و بزرگ ادامه می‌یابد.

او شهر کابل را برمبنای شاخص‌های تهدیدات تروریستی، بین حالت سبز و زرد می‌خواند که میانگین تهدید متوسط و حالت عادی می‌باشد.

از دید آقای صالح جرایم در شهر کابل به شدت کاهش یافته و مجرمان در حال فراراند و ساحه باید برای آنان تنگ شود، به همین منظور عکس تمام مجرمان که به ولایت‌ها فرار کرده‌اند، در اختیار فرماندهی‌های پولیس ولایات قرار گرفته‌اند.

معاون نخست رییس جمهور تاکید می‌کند که تدابیر گرفته شده برای تامین امنیت پایتخت شدیدتر خواهد شد و آن‌های که منتظر کاهش تدابیراند، در محاسبات خود دچار اشتباه شده‌اند.

وی هشدار داده است با داعشی‌ها و مبلغان دشمن که از محراب و مراسم جنازه سو استفاد کرده و مردم را به راه افراط گرایی تشویق کنند، شناسایی و به پنجه قانون سپرده خواهند شد.

آقای صالح بار دیگر تاکید کرد با کسانی که علیه نیروهای دفاعی و امنیتی کشور دسیسه نرم می‌سازند و شایعات و جعل را سرخط قرار می‌دهند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او روز گذشته، پس از نشر گزارش‌های مبنی بر جان باختن 12 غیرنظامی براثر حمله هوایی نیروهای ارتش بر یک مدرسه دینی در اطراف شهر تالقان، مرکز ولایت تخار، واکنش تندی نشان داد و این خبر را شایعه و جعل دانست و گفت که با رسانه‌های که این خبر را سرخط خود قرار داده‌اند، برخورد قانونی خواهند شد.

  پربازدید ترین