• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیام تسلیت و همدردی اسدالله سعادتی معاون سیاسی شورای عالی مصالحه ملی در پیوند به حمله انتحاری بر مرکز آموزشی کوثر دانش، در پل خشک دشت برچی

پیام تسلیت و همدردی اسدالله سعادتی معاون سیاسی شورای عالی مصالحه ملی در پیوند به حمله انتحاری بر مرکز آموزشی کوثر دانش، در پل خشک دشت برچی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
بار دیگر سپاه جهل و جنایت، با حمله‌ی انتحاری بر مرکز آموزشی کوثر دانش، فاجعه آفرید و شماری از هموطنان بی‌گناه و جویندگان دانایی و آگاهی را به خاک و خون کشید و مردم عزیز و خانواده‌های زیادی را عزادار ساخت.

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون
اینجانب، با غم و اندوه بسیار این حمله‌ی تروریستی را به شدت محکوم می‌کنم و از خدای سبحان  برای شهدای این حادثه‌ی المناک و دلخراش علو درجات، برای زخمیان این واقعه شفا و سلامتی و برای خانواده‌ها و بازماندگان شهدا صبر و شکیبایی مسئلت دارم.

این حمله در حقیقت حمله بر علم و دانایی است و در مخالفت صریح با اصول و آموزه‌های دینی، انسانی و حقوق بشری قرار دارد. بی‌تردید، دشمنان علم، دانایی، صلح و پیشرفت، تلاش دارند تا با انجام حملات تروریستی و ایجاد رعب و وحشت، خیل عظیم راهیان و جویندگان علم و دانایی را توقف دهند؛ اما مطمئنا که این ددمنشان هرگز به اهداف شوم و شیطانی شان نخواهد رسید و ما با حضور و حمایت از مراکز علمی و آموزشی، تا شکست و نا امیدی کامل سپاهیان جهل و تاریکی و دشمان انسانیت و آگاهی ادامه خواهیم داد و فردای بهتر و درخشان را رقم خواهیم زد.

در پیوند به واقعه خونین امروز و سایر حوادث تروریستی، ایجاب می‌کند تا مسئولان حکومتی و امنیتی تدابیر جدی و موثری را، در همکاری و هماهنگی با مردم، روی دست گیرند. از حکومت و نهادهای امنیتی با قاطعیت میخواهیم که با روی دست گرفتن تدابیر جدی، اجازه ندهند تا بیشتر از این مردم ما در سوگ عزیزان خویش بنشینند.

با احترام
اسدالله سعادتی
معاون سیاسی شورای عالی مصالحه ملی

  پربازدید ترین