• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در محکومیت حمله تروریستی به مرکز آموزشی کوثر در غرب کابل

بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در محکومیت حمله تروریستی به مرکز آموزشی کوثر در غرب کابل

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با نشر بیانیه ای حمله تروریستی به مرکز آموزشی کوثر در غرب کابل را که منجر به شهید و مجروع شدن دهها تن گردید محکوم کرد.

در این بیانیه حمله تروریستی غیر انسانی و ضد اسلامی علیه مرکز آموزشی کوثر در کابل را که منجر به کشته و مجروح شدن ده ها تن از دانش آموزان بی گناه شده است  از سوی سفارت ایران در کابل به شدت محکوم و ضمن تسلیت به دولت و مردم افغانستان، با خانواده های شهدا اظهار همدردی  و برای مجروحان آرزوی بهبود و سلامتی شده است.

سفارت ایران افزوده است، متاسفانه طی هفته های اخیر گسترش اقدامات هدفمند تروریستی در برخی از مناطق شهر کابل و سایر نقاط افغانستان حکایت از برنامه ریزی های شوم به منظور تشدید اختلافات قومی و مذهبی در افغانستان داشته و لازم است در این رابطه همگان هشیاری لازم را به خرج داده و جهات قانونی ذیربط اقدامات لازم را به عمل آورند.

 اشرف غنی رئیس جمهور، حمله انتحاری به مرکز آموزشی کوثر دانش را محکوم کرده و آن را حمله وحشیانه خوانده است.
 
داکتر داکتر عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی نیز با صدور بیانیه‌ای حمله به مرکز آموزشی کوثر دانش را محکوم کرده است.
 
همچنین امرالله صالح؛ معاون اول رئیس جمهوری در صفحه توییترش نوشته است که "اندیشه تاریکی که در جست‌ و جوی بهشت دروغین است را باید از ریشه برکنیم."


«حامد کرزی» رئیس جمهوری پیشین افغانستان هم در اطلاعیه‌ای این حمله تروریستی را محکوم کرده است.
کرزی گفت که افزایش تلفات و خشونت در کشور قابل قبول نبوده و طرف‌های درگیر در جنگ باید برای خاتمه دادن به مصائب و رنج و درد مردم افغانستان و تأمین صلح پایدار در کشور دست از خشونت بردارند و تمام تلاش‌ خود را برای کامیابی گفت‌وگوهای صلح به خرج دهند.

«محمدکریم خلیلی» رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان و رییس پیشین شورای عالی صلح این حمله را مصداق جنایت علیه بشریت دانسته است.

«رحمت الله نبیل» رییس پیشین اداره امنیت ملی افغانستان هم در صفحه فیسبوک خود نوشته است: چه ظلمی، چه شقاوتی نبود که تروریست‌ها به نام اسلام برای بدنام کردن آن انجام ندادند.

بانو شهرزاد اکبر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در صفحه توییترش حمله به مرکز آموزشی را "جنایت جنگی" خوانده است.

  پربازدید ترین