• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تحلیل حسین بارزانی، استاد دانشگاه بغداد در مورد جعلی بودن اعلامیه داعش در حمله تروریستی بر کوثر دانش

تحلیل حسین بارزانی، استاد دانشگاه بغداد در مورد جعلی بودن اعلامیه داعش در حمله تروریستی بر کوثر دانش

‏اعلامیه‌ی با سربرگ سرخ که در مورد حمله‌ی تروریستی بر ⁧ کوثر دانش ⁩ است، تماماً کاپی و نمونه‌برداری شده از اعلامیه‌ی اصلی داعش ⁩ [با سر برگ آبی‌رنگ] است. چند نکته‌ی اساسی در مورد این کاپی‌برداری است:

جدای از اینکه متن عربی اعلامیه‌ی جعلی، توسط یک غیرعرب‌زبان نوشته شده‌ست، مشهود است که متن غیرعربی را در ماشین ترجمه‌ی گوگل ترنسلیت به زبان عربی تبدیل کرده‌اند. این در اکثر اعلامیه‌های جعلی داعش شاخه‌ی خراسان اتفاق افتاده ا‌ست.

نکته‌ی مضحک این است که در اعلامیه‌ی جعلی، حمله‌ی ⁧ #کوثر_دانش ⁩ را در ادامه‌ی «غزوة لبّوا النداء» تلقی کرده‌ است. در حالی که این غزوه تنها برای آزادی اسرای داعش آن هم در ولایت کونگو در قاره‌ی آفریقا طرح‌ریزی شده است. حملات انتحاری چه ارتباطی با غزوه‌ی آزادسازی زندانیان دارد؟

مثال‌هایی از این دست و صدها نمونه‌ی دیگر نشان می‌دهد که داعش دستی در حملات انتحاری خون‌بار ندارد. این شیوه‌ی صدور اعلامیه‌ی جعلی برای پوشش حملات ⁧ طالبان ⁩ و شبکه‌ی حقانی نخ‌نما شده‌ است.طالبان و شبکه‌ی حقانی مسئول مستقیم حملات هستند و تنها با یک‌ اعلامیه، خود را برائت می‌دهند.

‏درک و شعور شهروندان افغانستان به اندازه‌ای هست که بفهمند، ⁧ #طالبان ⁩ عامل اصلی حملات خون‌بار هستند و داعش فقط یک برند تبلیغاتی برای پذیرش مسئولیت حملات است.

  پربازدید ترین