• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حکومت هیات خود را از قطر برگرداند

 اشرف غنی از خود خواهی و خود باوری دست بردار شود به مردم افغانستان مراجعه نماید و از مردم طلب همکاری نماید با گذشته تلخ و سیاست های نا عاقبت اندیشانه برای همیش وداع کند.

متاسفانه مردم افغانستان با گذشت هر روز بدون موجب به قربانگاه فرستاده میشوند. برای نجات از این وضعیت نکات ذیل را پیشنهاد مینمایم.

1- حکومت افغانستان به رسم اعتراض هیات خود را از قطر پس به افغانستان بخواهد تا وقتیکه طالبان خشونت ها را کاهش ندهند و به آتش بس روی نیآورند آماده مذاکره نشوند ادامه این مذاکرات بی معنی است.

2- پایگاه های مهم طالبان در داخل افغانستان را برای مدتی بشکل جدی و قاطع مورد هدف قرار بدهد و بشکل کامل نابود کند.

3- قانون در قسمت برخورد با گروه های تروریستی، طراحان حملات انتحاری و انفجاری تغییر یابد و با این افراد بشکل سختگیرانه تر برخورد شود.

4- حکومت افغانستان از سیاست تضرع، انعطاف پذیری، صبر و دفاعی دست بردارد. سیاست قهری، ضربتی و تهاجمی را در پیش گیرد.

5- مردم افغانستان، نهادهای جامعه مدنی و حکومت افغانستان شکایتی را علیه گروه طالبان که هر روز با ریختن خون مردم بیگناه افغانستان جنایت علیه بشریت را مرتکب میشوند در نهادهای بین المللی حقوق بشری و دادگاه کیفری ثبت نمایند، تا رهبران این گروه که شناخته شده اند و در قطر و پاکستان بسر میبرند به پنجه قانون سپرده شوند.

6- حکومت افغانستان از کشورهای که سخت مخالف پاکستان و گروه طالب اند مانند هند در راستای مبارزه با تروریسم و این گروه کمک بخواهد و با آنها قراردادهای امنیتی را امضا کند.

7- حکومت افغانستان جبهه مقاومتی را به رهبری شخصیت های با نفوذ و با تجربه محلی برای جنگ با طالبان روی دست گیرد. یعنی برای سرکوبی طالبان از از اشخاص و افراد مختلف کمک بخواهد و به آنها امکانات بدهد.

8- از تمام وکلای مجلس و سنا بشمول شخصیت های دیگر با نفوذ که در کابل حضور دارند خواسته شود تا برای مدت یکماه به ولایات شان بروند و مردم شان را علیه گروه طالبان متحد و مسلح بسازند.

9- حکومت افغانستان از توافقات پشت پرده زلمی خلیلزاد و امتیاز دادن زیاد به طالبان و نادیده گرفتن حکومت و مردم افغانستان پرده بردارد تا مردم بدانند خلیلزاد مشغول چه توطئه های است.

10 - برای امریکا بطور جدی گفته شود در مورد افغانستان اگر از سیاست های دو پهلو که دزد را میگویید هوشیار باش و صاحب خانه را میگویید بیدار باش، دست بر ندارید حکومت افغانستان در سیاست های خویش در مقابل شما تجدید نظر نموده با کشور های حریف شما مانند روسیه و چین دست همکاری دراز خواهیم کرد.

11 - رییس جمهور اشرف غنی یکبار دیگر از خود خواهی و خود باوری دست بردار شود به مردم افغانستان مراجعه نماید و از مردم طلب همکاری نماید با گذشته تلخ و سیاست های نا عاقبت اندیشانه برای همیش وداع کند.
حمایت مردم میتواند از سقوط نظام جلوگیری کند.

احمد سعیدی

  پربازدید ترین