• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رویداد تروریستی در مرکز کوثر دانش به گونه همه جانبه بررسی و از بین برده شوند

رویداد تروریستی در مرکز کوثر دانش به گونه همه جانبه بررسی و از بین برده شوند

جلسه ای تحت ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهور به منظور بررسی وضعیت عمومی امنیتی کابل و استماع گزارش هیات موظف شورای امنیت ملی بخاطر رسیدگی به خانوادهای قربانیان رویداد تروریستی اخیر در مرکز آموزشی کوثر دانش در ناحیۀ 13 شهر کابل، برگزار شد.

در این جلسه که در ارگ تدویر یافت، ابتدا هیات موظف رسیدگی به خانواده های قربانیان رویداد تروریستی اخیر کابل، گزارش خویش را به رئیس جمهور ارائه کرد.

سپس سرپرست وزارت امور داخله و سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی در حالی که دو تن از نمایندگان مردم ناحیه 13 نیز حضور داشتند، گزارش خویش را در مورد وضعیت عمومی امنیتی کابل و بررسی های شان را در خصوص رویداد تروریستی در مرکز آموزشی کوثر دانش، ارائه نمودند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع گزارش های متذکره، یکبار دیگر مراتب تسلیت و غمشریکی خود را بخاطر وقوع رویداد تروریستی مذکور ابراز کرده، گفت که به خانواده های شهدا و مجروحین، رسیدگی صورت گیرد.

رئیس جمهور افزود: به مردم اطمینان می دهیم که این رویداد تروریستی به گونه همه جانبه بررسی می شود و پیشنهاد هیات موظف را بخاطر کمک نقدی مبلغ صد هزار افغانی به هر خانوادۀ شهید و مبلغ پنجاه هزار افغانی به هر زخمی را تایید کرده، گفت که این کمک ها به گونۀ عاجل صورت گیرد و به وزارت صحت عامه بخاطر مداوای مجروحین نیز هدایات لازم داد.

رئیس جمهور کشور به نهادهای مربوطه دستور داد که رویداد تروریستی در مرکز کوثر دانش را به گونه همه جانبه بررسی نمایند و عاملین و شبکه های را که در عقب این حملۀ وحشیانه قرار دارند، شناسایی و از بین ببرند و همچنان در زمینۀ تامین امنیت ساحات دشت برچی، بیشتر کار نمایند.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش با اشاره بر اینکه مردم ما به تهدیدات مختلف مواجه اند و نیروهای امنیتی ما باید همیشه آماده باشند که تحرکات و اهداف شوم دشمن را خنثی نمایند، گفت که پولیس در همکاری با مردم، به تشویش های آنان باید رسیدگی کند.

  پربازدید ترین