• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پارلمان: پیمان امنیتی کابل-واشنگتن باید لغو شود

پارلمان: پیمان امنیتی کابل-واشنگتن باید لغو شود

برخی از نمایندگان پارلمان، جنگ کنونی در کشور را تحمیل شده توسط آمریکا اعلام کردند و خواستار لغو پیمان امنیتی کابل-واشنگتن شدند.

«محمد میرزا کتوازی» معاون اول پارلمان با مسئول دانستن آمریکا در وضعیت وخیم امنیتی کشور در جلسه علنی این مجلس گفت: «بیایید پیمان امنیتی کابل-واشنگتن را لغو کنیم تا از شر و فساد آمریکا خلاص شویم».

وی افزود که جنگ کنونی در افغانستان تحمیل شده توسط آمریکا، پاکستان و طالبان است تا دولت زیر فشار قرار گرفته و طالبان دوباره به قدرت برسد.

«غلام حسین ناصری» عضو پارلمان نیز ضمن حمایت از بازنگری این پیمان گفت: امروز که مردم قربانی می‌شوند بخاطر همین پیمان امنیتی با آمریکا است؛ دولت آن را امضا کرد و ما تایید کردیم.

وی ادامه داد: این پیمان را جزو دستورکار عمومی قرار دهید تا خانه ملت بر سر فسخ این قرارداد ننگین تصمیم بگیرد.

«شاگل رضایی» عضو دیگر پارلمان کشور نیز اظهارداشت: مردم افغانستان قربانی سیاست‌های پاکستان و آمریکا است و تناقض در سیاست پاکستان همیشه وجود داشته و دارد.

وی با اشاره به سفر اخیر «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان به پاکستان و اظهاراتش علیه دولت نیز گفت: پاکستان از یک سو مردم ما را می‌کشد و از سوی دیگر فرش قرمز زیر پای رهبران سیاسی پهن می‌کند و این رهبران نیز در برگشت به تریبون پاکستان تبدیل می‌شوند.

  پربازدید ترین