• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امرالله صالح: شماری از مجرمان، همان هایی اند که در زمان همه گیری کرونا عفو شده بودند

 امرالله صالح: شماری از مجرمان، همان هایی اند که در زمان همه گیری کرونا عفو شده بودند

امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری، گفته است که شماری از مجرمان، همان‌هایی اند که در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، عفو شده بودند.

آقای صالح، روز چهارشنبه (7 عقرب)، در برگه‌ی فیسبوکش نوشته است که روند بازداشت مجرمان به شدت ادامه دارد و همه‌روزه ده‌ها نفر از آن‌ها به نیروهای پولیس تسلیم می‌شوند.

او افزوده است: «شماری از این اشخاص، متاسفانه همان هایی‌اند که به خاطر کرونا مورد عفو مشروط قرار گرفته بودند.»

آقای صالح، هم‌چنان گفته است که وسیله‌ی دفع سلاح بزبزک تروریستان طالب، در اختیار تمام پاسگاه‌های امنیتی قرار خواهد گرفت. به گفته‌ی او، در این اواخر، تروریستان طالب با استفاده از سلاح بزبزک، نیروهای دفاعی و امنیتی را هدف قرار می‌دادند.

معاون اول ریاست‌جمهوری، گفته است، تمام تروریستانی که در نواحی شهر کابل فعالیت می‌کنند، از لای کتاب‌های ریاست عمومی امنیت ملی بیرون آورده شده و عکس آن‌ها مانند سایر مجرمان، بر دیوارها نصب خواهد شد تا مردم در شناسایی و بازداشت آن‌ها همکاری کنند.

او افزوده است: «تا امروز به خاطر این که شهرت و عکس‌های شان پخش نشده بود، می‌توانستند به آسانی در شهر عبور و مرور کنند. این کار تا شام امروز صورت می‌گیرد.»

آقای صالح، هم‌چنان خاطر نشان کرده است که کار منظم با باشندگان غرب کابل به خاطر جلوگیری از تکرار قتل عام و فاجعه جریان دارد.

گفتنی است که به دنبال افزایش جرایم جنایی و تروریستی در کابل، رییس‌جمهور غنی، مسوولیت رسیدگی به مسایل امنیتی کابل را برای چند هفته و به گونه‌ی مستقیم، به امرالله صالح، معاون اول ریاست‌جمهوری سپرده است.

  پربازدید ترین