• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دست های پنهان در حمله به اسلام و حضرت محمد (ص)

دست های پنهان در حمله به اسلام و حضرت محمد (ص)

 امسال مراسم سالگرد میلاد حضرت محمد (ص) در سایه اعتراضات گسترده جهان اسلام و عرب به هتک حرکت اسلام و پیامبر اسلام، حال و هوای دیگری دارد.

همزمان با شیوع موج بی احترامی به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، میلیون ها مسلمان در سراسر جهان، سالگرد میلاد پیامبر خود را جشن گرفته و به این مناسبت و در دفاع از پیامبر خود تظاهرات می کنند.

در یمن به رغم شرایط جنگی، مراسم تولد پیامبر با شکوه بی نظیری و با حضور گسترده مردم برگزار شد.

در صنعا، پایتخت این کشور و ولایت های صعده، حجه، الحدیده، ذیمار، آب، تعز، عمران، المحویت، الجوف و البیضا میلیون ها نفر به طور همزمان به خیابان ها آمده و میلاد پیامبر را جشن گرفتند و با سر دادن شعارهایی در مدح پیامبر، بر استواری و ثبات خود بر اعتقاداتشان تأکید کرده و اهانت به این شخصیت بزرگ را محکوم کردند.

سید عبد الملک الحوثی، رهبر جنبش انصار الله یمن اعلام کرد که ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، عروسک خیمه شب بازی صهیونیست هاست و به تحریک آنها به حضرت محمد (ص) بی احترامی می کند.

وی افزود حکومت های غربی، اهانت به پیامبران را مجاز می دانند اما از بر ملا شدن حقایق مربوط به صهیونیست ها و افشای توطئه های آنها جلوگیری می کنند. همه اینها گواه این حقیقت است که لابی صهیونیسم بر حکومت ها و رسانه های غربی سیطره دارند و افکار عمومی این کشورها را تا حد زیادی تحت کنترل خود دارند.

در جمهوری اسلامی ایران هم هزاران نفر با تجمع در مقابل سفارت فرانسه در تهران، اهانت ماکرون به اسلام و رسول اکرم را محکوم کردند.

در تونس هم صدها نفر با شعار "الا رسول الله" در مقابل سفارت فرانسه تجمع کرده و اهانت این کشور به پیامبر اسلام را محکوم کردند.

در لبنان هم مثل سایر کشورهای اسلامی در مراسمی به همین مناسبت شرکت کرده و با توزیع شیرینی این مناسبت را جشن گرفتند.

مسئول حوادث فرانسه کیست؟
مثل روز روشن است که ماکرون عامل همه حوادث جاری در فرانسه است؛ وی به دنبال حوادث شهر نیس – که در آن 3 فرانسوی نزدیک کلیسای نوتردام کشته شدند – از اصطلاح "تروریسم اسلامی" استفاده کرد و همان ادعاهای بی ارزش خود را درباره حمله به "ارزشهای فرانسه درباره آزادی" تکرار کرده و به کلی فراموش کرد که خود او با حمله دیوانه وار به مسلمانان این کشور، صلح اجتماعی آن را هدف قرار داد.

کاملا بدیهی بود که حمله اسلام هراسی ماکرون، باعث ترویج تنفر و حتی درگیری های بعدی در این کشور خواهد شد. ماکرون امروز، کاشته های خود را درو می کند و این رویکرد خطرناکی که وی در پیش گرفته است، ممکن است فرانسه را به دوره جنگ های مذهبی 36 ساله برگرداند؛ جنگ هایی که عامل آن، ظلم بود و نه اختلافات فکری یا فرقه ای. چرا که هر دو طرف این جنگ ها مسیحی بودند.

ماکرون که امروز از فرانسوی ها خواسته است اختلافات عقیدتی و فکری را کنار گذاشته و وحدت خود را حفظ کنند، خود، اولین کسی بود که چهره کشور را اظهارات و ادعاهای نژادپرستانه آلوده کرد. در دادگاه امروز "نیس"، ماکرون متهم ردیف اول است.

چه کسی به تنفر دامن می زند؟
از سوی دیگر، سایت خبری "مدیا پارت" فرانسه مقاله ای را از "مانون اوبری"، یکی از نمایندگان پارلمان اروپا منتشر کرده است که نویسنده در آن از تشدید حس تنفر و مسلمان ستیزی از زمان قتل معلم فرانسوی در هفته گذشته به دست یک مهاجر جوان چچنی انتقاد کرده و گفته است که برخی سعی کرده اند با بهره برداری از این حادثه، اصول دموکراسی در این کشور را هدف قرار داده و به دنبال تجزیه فرانسه باشند.

وی در این مقاله خواستار مقابله با تلاش هایی شده است که به نام مقابله با "اسلام رادیکالی" راه افتاده و به طور مستقیم با حمایت کاخ الیزه و جناح راست افراطی سازمان دهی می شود و طراحان این حمله ها هیچ تعریفی از اسلام رادیکال ارائه نداده و هدف و گفتمان مشخصی تعریف نکرده اند بلکه تمام تلاش آنها، بر تخریب دیگران به منظور ایجاد ترس و مقابله جلوگیری از هر گونه انتقادی علیه سیاست های دولت متمرکز شده است.

گفتنی است دولت فرانسه به دنبال قتل 3 نفر و مجروح شدن عده دیگری در حمله با چاقو در شهر نیس، نزدیک کلیسای نوتردام، اعلام اماده باش حداکثری در این کشور داده است.

باید از این بحران خارج شد..
"آن جیودیچیلی"، کارشناس مسائل امنیتی گفته است با توجه به حجم فاجعه، برخورد نظامی با این مسئله قابل درک است. اما مهم این است فرانسه قدرت خود را نشان دهد. وی تأکید کرده است که نه تنها دولت فرانسه، مسلمانان را هدف قرار داده است بلکه برخی سازمان ها و نهادهای فعال اسلامگرا هم سعی کرده اند برای جلب همبستگی بین المللی، از این موضوع بهره برداری کنند. وی ضمن محکوم کردن برخی اظهارات تنش آفرین و تحریک آمیز، خاطرنشان کرد که هر کشوری باید مواضع رسمی و واضح در این باره اتخاذ کند.

مراحل بحران..
در روز 13 ماه جاری وزیر داخله فرانسه فاش کرد که از ابتدای سال جاری 73 مسجد و مدرسه خصوصی و مغازه به بهانه مقابله با اسلام افراطی بسته شده اند.

در 16 اکتبر پلیس این کشور اعلام کرد که یک جوان چچنی را به ضرب گلوله از پا درآورده است. این جوان، یک معلم را به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای توهین آمیز از پیامبر اسلام حضوت محمد در مدرسه ای در یکی از مناطق اطراف پاریس به قتل رسانده بود.

در واکنش به این حادثه، کاریکاتورهای دیگری از پیامبر اسلام روی دیوار ساختمان های دولتی نقش بست و سازمان های جامعه مدنی اسلامی در این کشور بیش از پیش تحت فشار قرار گرفتند.

در 19 اکتبر وزیر داخله دوباره اعلام کرد که قصد دارد یک مسجد را بسته و چند انجمن و سازمان جامعه مدنی اسلامی را توقیف کند.

در روز 21 اکتبر ماکرون در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که دست از حمایت از کاریکاتورها برنمی دارد و با این حرف، خشم جهان اسلام را برانگیخت. برخی کشورهای اسلامی کالاهای فرانسوی را تحریم کردند.

رئیس جمهور فرانسه پیش از این هم گفته بود که اسلام هر جا می رود بحران ایجاد می کند. وی همچنین چندین بار از عبارت تروریسم اسلامی استفاده کرده است و متعهد شده است که قانونی برای مبارزه با آنچه که "جدایی طلبان اسلامگرا" در فرانسه نامیده است، به تصویب برساند.

  پربازدید ترین