• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طرح صلح و گفتگوها و مذاکرات صلح فقط برای سرگرم نگهداشتن افکار عامه و حتی فریب جهانیان است

از اول مشخص بود که طرح صلح و گفتگوها و مذاکرات صلح شعارهای واهی بیش نیستند و فقط برای سرگرم نگهداشتن افکار عامه و حتی فریب جهانیان برنامه ریزی شده است.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در صفحه فیس بوک اش نوشته است که من با ناامیدی به منطقه‌ای برگشتم که با وجود تعهدات مبنی بر کاهش خشونت، این تعهد عملی نشده است. دریچهٔ دستیابی به یک تفاهم سیاسی برای ابد باز نخواهد ماند.

خلیلزاد تاکید کرده که شمار زیادی از افغان‌ها می‌میرند و تخریبکاران منطقه برای امیال نامشروع شان از افغان ها همانند باروت مرمی استفاده می‌کنند.
وی افزوده که بناً خونریزی باید توقف یابد. افغان‌ها باید به جای ویرانی به سوی انکشاف، ثبات به جای هرج و مرج، بخشایش به عوض انتقامجوی، و مصلحت به عوض انعطاف ناپذیری گام بردارند.

این در حالی است که طالبان در توافقنامه صلح با امریکا تعهد کرده بود که در روند گفتگو با دولت افغانستان خشونت‌ها را کاهش می‌دهند؛ اما هم اکنون جنگ به حد بی‌سابقه از سوی این گروه در کشور تشدید شده‌است.
با آنکه مذاکرات صلح میان دولت و طالبان هفته‌ها است که در قطر جریان دارد؛ اما به دلیل عدم انعطاف پذیری طالبان، هیچگونه پیشرفتی ندارد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، خلیلزاد پس از ناروی برای دیدار با تیم‌های مذاکره‌کننده دولت افغانستان و طالبان و گفتگو و اعمال فشار بر دو طرف برای کاهش خشونت‌ها به قطر سفر کرده است.

این نوشته خلیلزاد از یکطرف ثابت می کند که همه تلاش های بظاهر برای آوردن صلح و ثبات در افغانستان دروغ بوده است و از جانب دیگر نمی خواهد به این سرعت این پروژه خیالی تمام شده و مردم از روند گفتگوهای صلح ناامید شوند. زیرا هنوز اول راه است و آمریکا برای تداوم غارتگری هایش هنوز با افغانستان و سود سرشاری که از معادن بکر و دست ناخورده کشور ما به دست می آورد کار دارد.

در این میان، حامد کرزی و حواریونش، اشرف غنی و دار و دسته اش، زلمی خلیلزاد و نکتایی آویزان های اطرافش، برخی از جهادی های فریب خورده و حتی طالبان و دیگر گروه های تروریستی همه در راستای منافع آمریکا و به دستور جناح های آمریکایی نقش بازی می کنند و در این میان فقط مردم بیچاره ما بی خبر از سیاست بازی های قدرت های بزرگ برای غارتگری بیشتر، نگهداشته شده و می شوند.

از اول مشخص بود که برای ایجاد زمینه های بیشتر جهت غارتگری غربی ها، طرح های بیشتر و فشرده تری لازم است تا زمینه عملی پیدا کند و در این روند، باید صفوف گروه های تروریستی تقویت شود و ناامنی های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی به اوج خود برسد تا همه افکار آزاد اندیش و مردم سرگردان و بیچاره ما درگیر مشکلات روزمره خود شده از پیگیری طرح های غربی بدور بمانند تا آنان با راحتی تمام در سایه نامنی ها و مشکلات و استرس های روانی اجتماعی مردم ما بتوانند زودتر به اهداف خود نایل آیند.

از اول مشخص بود که طرح صلح و گفتگوها و مذاکرات صلح شعارهای واهی بیش نیستند و فقط برای سرگرم نگهداشتن افکار عامه و حتی فریب جهانیان برنامه ریزی شده است.
ما بارها این موضوع را به تاکید گرفتیم که به طرح های آمریکایی و نقشه های شیطانی غربی اعتماد نکنید و با موضوعات پیرامون خود خوشبینانه برخورد ننمایید اما این طرح ها بقدری واقعی جلوه داده شد که انگار تنها راه رسیدن افغانستان به ثبات دایمی اعتماد به طرح های آمریکایی است و باید محقق شود.

اگر در چند دهه اخیر توجه کنید، حضور آمریکا نه تنها برای افغانستان که برای همه کشورهایی که این شیطان ها حضور یافته اند در نامنی و جنگ داخلی و مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی و سیاسی بسر می برند و حتی برای نمونه یک کشور هم وجود ندارد که حضور آمریکایی ها باعث پیشرفت و ترقی دولت و مردم آن شده باشد.

لطفا به وعده ها و تعهدات آمریکایی ها و انگلیسی ها و مزدوران و دست نشانده های شان دل خوش نکنید و در این وضعیت بفکر نسل آینده باشیم و وارد بازی های اجانب نشویم.

  پربازدید ترین