• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

حضور آمریکا در هر نقطه از جهان چیزی جز ایجاد ناامنی، تخریب، جنگ داخلی و مشغول سازی دولتها نبوده است

حضور آمریکا در هر نقطه از جهان چیزی جز ایجاد ناامنی، تخریب، جنگ داخلی و مشغول سازی دولتها نبوده است

حضرت امام خامنه‌ای، جرم دیگر آمریکایی‌ها را لشکرکشی به کشورهای مسلمان مانند افغانستان و سوریه خواندند و گفتند: در عراق جوانان با غیرت اجازه نفوذ به آمریکایی‌ها نخواهند داد چرا که نتیجه حضور آمریکا در هر نقطه از جهان چیزی جز ایجاد ناامنی، تخریب، جنگ داخلی و مشغول‌سازی دولتها نبوده است.

حضرت امام خامنه‌ای(حفظه‌الله تعالی)، رهبر انقلاب اسلامی امروز سه شنبه(13 عقرب/ آبان) در گفت‌وگویی تلویزیونی به مناسبت سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام صادق(ع) تاکید کردند: امروز آمریکا همان فرعون مصر و طاغوت روزگار ماست، اما عمر این امپراطوری دیری نخواهد پایید.

امام خامنه ای در سخنان با اشاره به انتشار کاریکاتور موهن و اهانت به پیامبر اکرم(ص) فرمودند: آخرین نمایش معارضه استکبار و صهیونیزم با اسلام همین چیزی است که هفته قبل در پاریس اتفاق افتاد. این قضیه صرفا این نیست که حالا یک هنرمندی دچار یک انحراف و فساد شده و یک غلطی انجام داده است.

ایشان فرمودند: پشت سر این حادثه دست هایی وجود دارد. دلیلش هم این است که ناگهان در دفاع از یک کار معمولی هنری، یک رئیس جمهور می‌ایستد و بعضی دولت‌های دیگر هم از او حمایت می‌کنند. این نشان می‌دهد که تشکیلاتی پشت سر این قضیه است.

 رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: البته امت اسلامی امروز سرشار از خشم و اعتراض است. این نشان‌دهنده زنده بودن جوامع اسلامی است.

ایشان یادآور شدند: دولت فرانسه می‌آید این قضیه را به حقوق بشر و آزادی ربط می‌دهد؛ عبرت ماجرا اینجاست! حالا این دولت فرانسه چه جور دولتی است؟ این سیاست چه سیاستی است؟ این سیاست، همان سیاستی است که خشن‌ترین و وحشی‌ترین تروریست‌های دنیا را در خودش جا داده و پناهگاه آنها شده! یعنی تروریست‌هایی که در کشور ما رئیس جمهور و نخست وزیر و رئیس قوه قضائیه را به شهادت رساندند و 17 هزار از مردم عادی را طبق آماری که در اختیار است، به شهادت رساندند.

امام خامنه ای افزودند: بنده اعتقادم این است که اینها دو روی یک سکه‌اند. یعنی دفاع از وحشیگری فرهنگی، از آن عمل جنایتکارانه یک کاریکاتوریست، دفاع از آن روی دیگر سکه دفاع از منافقین و دفاع از صدام و کمک به صدام است. اینها هر دو، دو روی یک سکه هستند و این حادثه در کشورهای اروپا و آمریکا در این چند سال تکرار شده است.

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان فرمودند: چهره‌ نورانی پیامبر رحمت با امثال کارهایی که اخیرا انجام شد و قبلا هم انجام شده بود، خدشه دار نمی‌شود. بلکه روز به روز این آفتاب درخشان‌تر می‌شود. همچنانی که رجاله‌های مکه و طائف در آن روز نتوانستند با آن همه تلاشی که کردند، نام پیامبر مقدس اسلام را پنهان کنند، امروز هم کار این حضرات شبیه همان‌هاست و اینها هم نخواهند توانست و اینها به پیغمبر صدمه نمی‌زنند.

 ولی امر مسلمین جهان یادآور شدند: این کارها نشانه‌ ذات ظلمانی تمدن غرب است؛ نشان دهنده‌ این است که این تمدن و این فرهنگ و این جاهلیت مدرن، در ذات خود، در حقیقت خود اینقدر ظلمانی است.

 ایشان افزودند: بنابراین به اسلام و پیغمبر صدمه‌ای وارد نمی‌آید؛ اما وسیله است برای اینکه من و شما این تمدن را بیشتر بشناسیم. این تمدن واقعا تمدن وحشی‌ای است.

 رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به انتخابات آمریکا فرمودند: هر کس رئیس جمهور آمریکا بشود، بر روی سیاست ما تاثیری ندارد.

 ایشان افزودند: انصافا رژیم آمریکا به شدت دچار انحطاط سیاسی و انحطاط مدنی و انحطاط اخلاقی است. این که می‌گویم تحلیل هم نیست، این را خودشان می‌گویند. این حرف سخنگویان خودشان و نویسندگان خودشان و صاحبان فکر از خود داخل آمریکاست.

 امام خامنه ای افزود:‌ در این چندسال، چند تا کتاب نوشته اند که با تیراژهای بالا در داخل آمریکا منتشر شده است و این کتاب‌ها برخی پرده‌ها را بالا می‌زند. یکی از این کتاب‌ها را که به فارسی ترجمه شده بنده خواندم. پر از شواهد همین انحطاط. یعنی واقعا کسی کتاب را بخواند از اول تا اخر کتاب نشاندهنده انحطاط نظام سیاسی آمریکا با حرکات رئیس جمهور آمریکاست.

 ایشان، «راه‌اندازی مراکز تولید اندیشه‌های ضدتقریبی»، «ایجاد گروههای تکفیری مثل داعش» و «به جان هم انداختن افراد غافل» را از جمله برنامه‌های عملیاتی دشمن برای خنثی کردن وحدت دانستند و افزودند: البته گناه برخی از دولتهای منطقه و رؤسای آنها که از گروههای تروریستی پشتیبانی مالی و تسلیحاتی کردند، از افرادی که با تعصب و جهالت به این گروهها پیوستند بیشتر است و در این قضیه جرم اصلی را آمریکایی‌ها و سعودی‌ها مرتکب شدند.

حضرت امام خامنه‌ای، جرم دیگر آمریکایی‌ها را لشکرکشی به کشورهای مسلمان مانند افغانستان و سوریه خواندند و گفتند: در عراق جوانان با غیرت اجازه نفوذ به آمریکایی‌ها نخواهند داد چرا که نتیجه حضور آمریکا در هر نقطه از جهان چیزی جز ایجاد ناامنی، تخریب، جنگ داخلی و مشغول‌سازی دولتها نبوده است. 

ایشان با بیان اینکه این امپراطوری دیری نخواهد پایید، افزودند: معلوم است وقتی که کار یک رژیم به اینجا رسید، خیلی عمر طولانی نخواهد کرد و منهدم خواهد شد. البته بعضی هاشان هستند که اگر سر کار بیایند، زودتر منهدم می کنند. بعضی هستند که اگر سر کار بیایند، ممکن است یک مقدار دیرتر منهدم بشود، لکن به هر حال این حقیقت است.
 
رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به درگیری‌ها در منطقه قره باغ بیان کردند: جنگی که بین دو همسایه ما برقرار است، حادثه تلخی است. بایستی هر چه زودتر تمام بشود. سرزمین‌های آذربایجان همه باید آزاد شود و امنیت ارامنه باید محفوظ باشد.

ایشان تاکید کردند: به مرزهای بین المللی نباید تجاوز شود و تروریست‌ها هم به مرزهای ما نزدیک نشود. اگر اینها نزدیک شوند، برخورد خواهد شد.

  پربازدید ترین