• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رکورد قربانیان کرونا در انگلیس؛ هجوم شهروندان به خیابان ها در آستانه محدودیت ها

رکورد قربانیان کرونا در انگلیس؛ هجوم شهروندان به خیابان ها در آستانه محدودیت ها

 با وجود شمار بالای قربانیان ویروس کرونا در انگلیس، یک شب پیش از اجرای قوانین جدید قرنطینه مردم در شهرهای مختلف به بارها و رستوران‌ها هجوم بردند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا به 492 نفر ظرف 24 ساعت گذشته رسید. با این حال شهروندان در آستانه اعمال محدودیت‌های کرونایی به بارها و رستوران‌ها هجوم بردند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، طبق آمار جدید دولت بریتانیا، با مرگ این تعداد از شهروندان ظرف یک روز گذشته، شمار کلی قربانیان این بیماری از مرز شصت هزار نفر گذشت.

به گفته خدمات ملی سلامت بریتانیا، از این میان، 302 مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا ظرف 24 ساعت گذشته در انگلیس گزارش شده است.

با این حال چهارشنبه شب، شهروندان انگلیسی قبل از اعمال قوانین محدودکننده و قرنطینه عمومی، فرصت را غنیمت شمرده و به بارها و رستوران‌ها هجوم بردند.

با فرا رسیدن ساعت ده شب و موعد اعمال محدویت‌های شبانه، نیروهای پلیس به خیابان‌ها آمده و از مردم خواستند به خانه‌هایشان برگردند. در این میان درگیری‌هایی میان شهروندان و پلیس درگرفت و عده‌ای بازداشت شدند.

نمایندگان مجلس عوام بریتانیا روز گذشته با 516 رأی موافق در برابر 38 رأی مخالف، به اعمال این محدودیت‌های جدید رأی دادند.

بر این اساس، تمامی فروشگاه‌های ارائه کننده اقلام غیرضروری، مسافرخانه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی تا دوم دسامبر (12 آذر) تعطیل خواهند بود.

  پربازدید ترین