• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

«جان پدر کجاستی؟!» زنجیره همدردی ها به قم رسید

«جان پدر کجاستی؟!» زنجیره همدردی ها به قم رسید

پس از آنکه برخی از خیابان‌ها در شهرهایی همچون تهران، مشهد و اصفهان شاهد نصب تابلوهایی از سوی مسئولین محلی برای همدردی با خانواده جان‌باختگان حمله تروریستی دانشگاه کابل بود، اکنون اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت قم نیز با طراحی و نصب چند تابلوی شهری در خیابان‌های این ولایت، با مردم افغانستان بویژه مهاجرین ساکن قم ابراز همدری کرده است.

روز دوشنبه هفته‌ی گذشته بود که در پی یک #حمله_تروریستی خونین بر #دانشگاه_کابل، ده‌ها تن از جوانان و دانشجویان شهید و زخمی شدند. مردم افغانستان از آن روز تاکنون سوگوار و داغدار اند. وضعیت رقت بار خانواده های قربانیان هرگز قابل توصیف نیست. آنچه تاکنون درباره ابعاد این فجایع، رسانه ‌ای شده، مربوط به حواشی این رویدادها بوده و هیچکس حتی جرأت نزدیک شدن به نقطه کانونی اندوه را ندارد، از جمله هیچکس نه می داند و نه می تواند بداند پدری که 142 بار به دختر جوان و دانشجویش زنگ زد و پاسخ نگرفت و در نهایت با درماندگی و بیچارگی گریه آوری پیام داد: جان پدر کجاستی، اکنون که جانش رفته، چه می کشد.

با این‌همه، در همین حد نیز یک پیامک کوتاهِ پدرانه به ترند توییتر تبدیل شده و واکنش های گسترده ای در داخل و خارج از افغانستان برانگیخت.

در میان همه واکنش ها باز هم مثل همیشه ملت دوست، برادر، همدین و هم‌زبان ما ایران، پیشگام شده و شانه به شانه مردم سوگوار افغانستان، در این مصیبت عظیم، گریسته و ابراز همدردی و غم‌شریکی کرده است.

پس از آنکه برخی خیابان‌ها در شهرهایی همچون تهران، مشهد و اصفهان شاهد نصب تابلوهایی از سوی مسئولین محلی برای همدردی با خانواده جان‌باختگان حمله تروریستی دانشگاه کابل بود، اکنون اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت قم نیز با طراحی و نصب چند تابلو شهری در خیابان‌های این ولایت، با مردم افغانستان بویژه مهاجرین ساکن قم ابراز همدری کرده است.

در یکی از این پوسترها در زیر عبارت جان پدر کجاستی ، آمده است که شهادت رهروان علم و دانش دانشگاه کابل در حمله وحشیانه مزدوران جهل و نادانی را به ملت بزرگ افغانستان به ویژه مهاجرین عزیز ساکن استان/ ولایت قم تسلیت می‌گوییم."

این واکنش های زیبا آیینه گردان همدلی دیرپای دو ملت هم‌سرنوشت است؛ دو ملتی که سیاست و مرزهای سیاسی هرگز نمی تواند آنان را از همدیگر جدا کند، میان قلب‌های یگانه شان فاصله بیاندازد و پیوندهای عمیق و پایدارشان را درهم شکند.

آری! مردم افغانستان هرگز از یاد نخواهند برد مهرورزی و غم‌شریکی ملت و دولتی را که با دسته‌های گل، پیام‌های یادبود، توییت ها‌ی حاوی درد و اندوه و پوسترهایی که بازتاب دهنده دوستی و یگانگی پاک و بی پایان دو ملت هم‌زاد و هم‌ذات و هم‌سرنوشت است.

  پربازدید ترین